چگونه برای مبل راحتی پارچه انتخاب کنیم؟

چگونه برای مبل راحتی پارچه انتخاب کنیم؟
۱۵ / شهریور / ۱۴۰۳

افرادی که برای تعمیرات مبل راحتی مراجعه می کنند همیشه از من می پرسند آقای زهره وند چه پارچه ای برای مبل راحتی بخریم و چه نوع پارچه ای از کیفیت بالاتری برخوردار است؟

مبل راحتی از جمله مبلمانی است که از پارچه زیادی در آن استفاده شده، به این صورت که در بخش پایه‌ها و دسته‌های آن نیز پارچه به کار رفته است. لذا زیبایی و کیفیت پارچه آن اهمیت زیادی دارد، زیبایی پارچه نقش موثری در زیبایی دکوراسیون داشته و استحکام آن نیز دوام مبل را بالا می‌برد. بنابراین باید در انتخاب این روکش دقت زیادی کرد. در انتخاب پارچه مبل باید به کیفیت، رنگ، مقاومت آن در مقابل لکه، ضخامت، تراکم و غیره توجه کنید.

جدیدترین مدل‌های پارچه مبل راحتی

پارچه مبل راحتی در اشکال متنوعی وارد بازار می‌شود که در ادامه در مورد جدیدترین آن‌ها با شما صحبت خواهیم کرد:

پارچه مبل رمانتیک

این پارچه از انواع الیاف مخمل تهیه شده و دارای تنوع رنگ، لطافت و تراکم بالایی است. همچنین از نظر ظاهری مانند پارچه مبلی مسکو است که محبوبیت زیادی دارد.

پارچه مبلی لارا

پارچه مبلی لارا در رنگ‌های متنوع صورتی، مشکی، قهوه ای، آبی آسمانی و غیره و در داخل کشور تولید می‌شود.

پارچه مبلی لارسین

پارچه لارسین دارای تنوع رنگی است و تا ۱۴۲ سانتیمتر عرض دارد. این پارچه مناسب مبل کلاسیک و راحتی است که در مدل‌های ساده و طرح دار تولید می‌شود. همچنین دارای ۸ مدل سیلور و گلد بوده که دارای گرماژ ۴۴۰ است.

پارچه مبلی لارسین

پارچه مبلی کتان

پارچه کتان از پارچه‌های شیک به شمار رفته که دوام بالایی دارد، به گونه‌ای که با استفاده زیاد، سخت‌تر و نرم‌تر خواهد شد. همچنین در برابر لک و چروک مقاومت کمی دارد، ولی به دلیل اینکه روی مبل به حالت صاف و کشیده شده دوخته شده، چروک نخواهد شد. این روکش به دلیل اینکه جاذب رطوبت است، حالت خنکی دارد.

پارچه مبلی چرم

چرم از پارچه‌های ظریف و گران به شمار رفته و نیاز به مراقبت زیادی دارد، به همین دلیل کمتر استفاده می‌شود. این پارچه خواص ضد آبی دارد، بنابراین آلودگی‌ها را جذب نمی‌کند و تمیز کردنش راحت است.

پارچه مبلی چرم

پارچه مبلی میکروفیبر

پارچه میکروفیبر از فیبر مصنوعی ساخته شده که به دلیل ضد آب بودن آلودگی‌ها را جذب نمی‌کند و دوام بالایی دارد. الیاف آن حالت در هم تنیده‌ای دارند و برای حیوانات خانگی خراشیدن آن سخت است.

پارچه مبلی الفین

پارچه الفین از نظر ظاهری حالتی پشمی داشته و دوام بالایی دارد. نوع مستحکم آن حالت سفتی دارد.

پارچه رو مبلی نانو

این پارچه از بهترین نمونه هاست که خواص ضد لک، ضد آب، ضد حریق و آنتی باکتریایی دارد. همچنین به دلیل دوام بالا، بسیار محبوب است.

پارچه مازراتی

پارچه مازراتی حالتی برجسته و خواب کمی دارد که ظاهر آن نرم و لطیف است. همچنین ساختار ریز، منظم و دانه‌ای دارد و به دلیل زیبایی و استحکام بالا محبوبیت زیادی دارد.

پارچه مبلی هانزو

پارچه مبلی هانزو حالتی پارچه‌ای و چرم دارد که تراکم آن ۴۲۰ گرم است. همچنین مورد پسند افراد لاکچری قرار می‌گیرد.

پارچه مبلی هانزو

پارچه مبل آلبرتی

این پارچه دارای لطافت و زیبایی خاصی است که گرماژ ۳۰۰ و بافتی مانند گونی دارد. همچنین شامل طیف‌های رنگی خاص و متنوع نیز می‌شود.

نکات مهم در انتخاب پارچه مبل راحتی

در انتخاب پارچه مبل به نکات زیر توجه کنید:

  • رنگ پارچه را متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید.
  • پارچه هرچه تراکم و ضخامت بیشتری داشته باشد، کیفیت بهتری خواهد داشت.
  • روکش مبل در دو مدل چرمی و پارچه‌ای انتخاب می‌شود که نوع چرمی به مراقبت بیشتری نیاز دارد، در غیر اینصورت دوام کمی خواهد داشت.
  • اگر پارچه مبل ساده است، پارچه کوسن را می‌توان طرح دار انتخاب کرد.
  • برای خانه‌های کوچک یا کم نور، پارچه با رنگ روشن مناسب است.
  • اگر رفت و آمد در محل قرارگیری مبل زیاد و این مکان شلوغ است، بنابراین استفاده از این وسیله زیاد بوده و بهتر است پارچه با رنگ تیره را انتخاب کنید تا کثیفی در آن نمایان نشود.

در این محتوا به نکات انتخاب پارچه برای مبل راحتی پرداختیم تا در هنگام تعمیرات مبل خود بتوانید انتخاب پارچه موفقی داشته باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*