تعمیرات مبل چرم

اگر مبل چرمی شما پوسته پوسته شده یا دچار پارگی شده بهترین راهکار تعمیرات مبل چرم است. تعمیر مبلمان چرم می تواند با ترمیم جزئی در منزل انجام شود و یا تعمیر های پیچیده ای توسط تعمیرکار مبل انجام شود. اگر قصد ترمیم و تعمیر مبل چرم خود را دارید می توانید با کارشناسان مبل ترنج تماس بگیرید.

 

مبلمان چرمی با توجه به ظاهر بسیار شیک و مدرنی که دارند، به دکوراسیون منزل جلوه ویژه‌ای می بخشند، از این رو بسیار پرطرفداران هستند. البته مبل های چرمی با توجه به ظرافتی که دارند با گذشت زمان و استفاده مداوم دچار خراشیدگی، پارگی و یا پوسیدگی می شوند بنابراین لازم است که طرفداران این نوع مبلمان، نحوه تعمیرات مبل چرمی را بدانند چرا که گاهی آسیب دیدگی ها را به راحتی می توان در منزل ترمیم کرد و نیازی به حضور و یا مراجعه به تعمیرکار نخواهد بود.

به همین دلیل نیز در این بخش یاد می گیریم که چگونه مبل چرمی را ترمیم کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید تا با روش های مختلف ترمیم مبل چرمی در منزل، تعمیر مبل چرمی پوسته پوسته شده و… آشنا شوید.

عکس بعد تعمیرات مبل چرم

روش های خانگی ترمیم مبل چرمی

خبر خوب برای صاحبان مبل چرمی این است که با ساده ترین روش ها و کمترین هزینه ها، می توانند در منزل به تعمیر مبل هایشان بپردازند. در ادامه شما را با روش های خانگی ترمیم مبل چرمی آشنا خواهیم کرد:

ترمیم و تعمیر خراشیدگی مبل چرمی

  • وازلین: اگر خراشیدگی سطحی باشد، شما می توانید دستمالی نرم را به مقداری وازلین آغشته کرده و به سطح پارچه مبلی بمالید؛ سپس بعد از مدت کوتاهی (چند دقیقه بعد) آن را با دستمالی نرم و تمیز پاک کنید.
  • روغن بچه: روغن بچه نیز برای خراش های سطحی بسیار کاربردی است و آن ها را از بین می برد، بنابراین می توانید مانند روش بالا عمل کنید و پس از چند دقیقه معجزه آن را ببینید.
  • پاک کن: شاید برایتان عجیب و غیر قابل باور باشد اما خراشیدگی های جزئی را می توان با پاک کن محو کرد. درواقع برای این کار شما حتما باید از یک پاک کن نرم مداد استفاده کنید؛ و به آرامی روی محل خراش های جزیی بکشید و تا زمانی که رنگ خراش ها محو می شود، این کار را ادامه دهید.

تعمیر خراشیدگی مبل چرمی

ترمیم پارگی مبل چرمی

  • چسب چرم: پارگی های کوچک را می توانید با چسب مخصوص چرم، به راحتی ترمیم کنید. لازم به ذکر است که در حین استفاده از چسب چرم، دقت و وسواس زیادی به خرج دهید و همچنین از دستورالعمل های چسب نیز پیروی کنید.

از جمله چسب های مخصوص چرم می توان به چسب PVA، چسب اپوکسی، سوپر چسب، چسب لاتکس، چسب سیلیکون، چسب پلی اورتان و… اشاره کرد؛ که شما باید با توجه به نیاز و شدت آسیب دیدگی و پارگی چرم، نسبت به تهیه مناسب ترین آن اقدام کنید تا ترمیم مبل چرمی خود را به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام دهید.

  • کیت ترمیم چرم: روش ساده تری که می توانیم در جواب سوال “چگونه مبل چرمی را ترمیم کنیم” به شما پیشنهاد دهیم، استفاده از کیت ترمیم چرم موجود در بازار هستند. این کیت ها شامل چسب، رنگ و تمامی ابزار های لازم برای ترمیم پارگی های کوچک چرم هستند و شما می توانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین آن ها را تهیه کنید.

ترمیم رنگ مبل چرمی

رنگ ترمیم کننده چرم که در رنگ های مختلفی به بازار عرضه می شوند و به راحتی با قلم مو و یا اسفنج قابل استفاده اند، گزینه بسیار خوبی برای چرم هایی هستند که دچار پوسیدگی و یا رنگ پریدگی شده اند.

ترمیم و تعمیر مبل چرمی با تعویض رویه مبل

زمانی که رویه مبلمان چرمی فرسوده می شود، حتما نیازی به تعویض مبل نیست بلکه تعمیر مبل چرمی با تعویض رویه مبل، بسیار به صرفه تر و معقول تر خواهد بود. اما نکته بسیار مهمی که حتما باید به آن توجه کنید این است که برای تعویض رویه مبل چرمی، حتما باید به یک تعمیرکار و رویه کوب ماهر و مجرب مراجعه کنید؛ چرا که تعویض رویه این نوع مبلمان نیاز به مهارت و دقت بسیار زیاد دارد و عدم توجه به آن سبب از دست رفتن هزینه های شما خواهد شد.

درواقع ما در مبل ترنج به دلیل درک اهمیت موضوع و همچنین دغدغه مشتریان نسبت به آن، پس از بررسی شرایط مبلمان چرمی، تعویض رویه مبل چرمی شما را توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای انجام خواهیم داد.

تعمیر مبل چرمی با تعویض رویه مبل

ترمیم و تعمیر مبل چرمی پوسته پوسته شده

خشک شدن چرم، قرار گرفنن در معرض نور خورشید و استفاده از مواد شوینده نامناسب، از جمله دلایلی هستند که باعث پوسته پوسته شدن مبل می شوند بنابراین با رعایت نکاتی ساده به راحتی می توانید از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کنید.

اما اگر مبل چرمی شما به هر دلیلی پوسته پوسته شد و شدت آن کم بود، می توانید در منزل تا حدودی آن را رفع کنید؛ البته باید توجه داشته باشید که گاهی وارد عمل شدن شما باعث بدتر شدن شرایط می شود بنابراین تا زمانی که مطمئن نبودید قادر به تعمیر آن هستید، به هیچ عنوان خودتان نسبت به ترمیم مبل چرمی پوسته پوسته شده اقدام نکنید و آن را به یک متخصص باتجربه بسپارید.

در ادامه ساده ترین روش ترمیم مبل چرمی پوسته پوسته شده را به شما آموزش خواهیم داد:

  • ابتدا توسط یک دستمال نرم و مرطوب سطح مبل را تمیز کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن مبل چرمی به هیچ عنوان نباید به سراغ مواد شوینده و حلال های شیمیایی قوی بروید.
  • در گام بعدی می توانید از یک مرطوب کننده مخصوص چرم استفاده کنید و آن را مرطوب کنید. دقت داشته باشید که برای جذب شدن مرطوب کننده به مبل چرمی، حتما به آرامی آن را به سطح چرم بمالید تا زمانی که کامل جذب شود.
  • حال نوبت به استفاده از رنگ ترمیم کننده چرم می رسد که باید به آرامی روی قسمت پوسته پوسته شده بزنید و اجازه دهید خشک شود.

ترمیم و تعمیر مبل چرمی پوسته پوسته شده

تعمیر مبل چرمی پاره شده

برای آن که بدانید تعمیر مبل چرمی پاره شده در منزل قابل انجام است یا باید زیر نظر یک تعمیرکار حرفه ای و توسط ابزار های مخصوص در کارگاه تعمیر شود، باید به شدت پارگی و آسیب دیدگی آن توجه کنید. البته این به این معنا نیست که شما می توانید به راحتی روش تعمیر را تشخیص دهید بنابراین نسبت به این موضوع بسیار محتاطانه عمل کنید چرا که کوچک ترین اشتباه منجر به آسیب دیدن تمام چرم مبل می شود.

تعمیر مبل چرمی پاره شده

اما اگر پارگی مبل به گونه ای بود که خودتان قادر به تعمیر آن در منزل بودید می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • تمیز کردن محل و لبه های پارگی از هر نوع گرد و غبار و چربی با استفاده از الکل، پارچه تمیز و مرطوب
  • استفاده از یک تکه چرم همرنگ با مبل. در این بخش تکه چرم را کمی بزرگتر از محل پارگی انتخاب کرده و سپس آن را به صورت مرتب برش بزنید.
  • حال پشت تکه چرم و همچنین لبه های پارگی مبل را به چسب چرم آغشته کنید و سپس به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید تا چسب کمی خشک شود. حال نوبت به چسباندن تکه چرم به پشت پارگی می رسد؛ توجه داشته باشید که در این مرحله باید دقت زیادی به خرج دهید.

نکته: برای محکم شدن وصله می توانید از سنجاق و یا گیره استفاده کنید و به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت اجازه دهید به همین صورت باقی بماند تا چسب کاملا خشک شود.

تعمیر مبل چرم با چرم طبیعی

برای تعمیر مبل چرم با چرم طبیعی باید مراحل زیر طی شود:

  • بررسی و عیب یابی
  • انتخاب چرم مناسب و همرنگ با مبل
  • برش و آماده سازی چرم
  • چسباندن چرم جدید
  • دوخت و تکمیل کار (استفاده از نخ و سوزن مخصوص چرم الزامی است.).

نکته مهم: در صورت عدم مهارت، به هیچ عنوان خودتان نسبت به ترمیم مبل چرمی اقدام نکنید و آن را به یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب بسپارید.

تعمیر مبل چرم با چرم طبیعی

تعمیر مبل چرم با چرم مصنوعی

تعمیر مبل چرم با چرم مصنوعی به مراتب هزینه پایین تری نسبت به ترمیم با چرم طبیعی دارد؛ به همین دلیل نیز توصیه می شود زمانی که می خواهید با چرم مصنوعی مبل چرمیتان را ترمیم کنید، حتما از یک چرم باکیفت و چسب مخصوص چرم مصنوعی استفاده کنید.

هزینه تعمیر مبل چرم به چه عواملی بستگی دارد

از جمله عواملی که در هزینه تعمیر مبل چرمی موثر هستند عبارتند از:

  • نوع و میزان آسیب دیدگی
  • نوع چرم
  • دستمزد تعمیرکار
  • منطقه و موقعیت جغرافیایی
  • هزینه مواد و مصالح
  • نوع مبل
۵/۵ - (۲ امتیاز)
به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط با تعمیرات مبل چرم

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*