تعمیر پارگی مبل پارچه‌ ای

تعمیر پارگی مبل پارچه‌ ای
۲۳ / اردیبهشت / ۱۴۰۳

مبل با استفاده مدام دچار سایش خواهد شد و این باعث می‌شود پارچه مبل بر اثر سایش دچار پوسیدگی و پارگی شود. با پاره شدن روکش مبل، باید نسبت به تعویض یا ترمیم پارچه مبلی اقدام کرد. برخی مواقع می‌توان قسمت پارگی را با کم‌ترین هزینه تعمیر کرد. ترمیم پارگی نیز باید کاملا تخصصی انجام شود، تا جای دوخت مشخص نباشد و باعث زشت شدن چهره مبل نشود. مبل راحتی به دلیل اینکه بیش‌تر از دیگر مبل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، زودتر دچار فرسودگی می‌شود. لذا با تعمیر آن می‌توان دوامش را بیشتر کرد.

اگر دارای مبل پارچه ای هستید و مبل شما دچار آسیب شده است می توانید با کارشناسان مبل ترنج برای تعمیر مبلمان خود تماس بگیرید.

تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای در منزل

اگر قسمتی از پارچه مبل که پاره شده در معرض دید باشد، باید با وصله زدن آن را تعمیر کرد. بدین منظور باید ابتدا پارچه هم شکل روکش مبل را تهیه کنید. پیش از وصله زدن نیز باید محل مورد نظر، برای وصله آماده شود. مثلا باید مبل را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار آن خارج شوند. وصله را تا دو سانتی متر بزرگتر از لبه‌های پارگی برش دهید تا لبه‌های پارگی را کامل بپوشاند و از وسعت یافتن پارگی جلوگیری شود. سپس نسبت به چسباندن وصله اقدام کنید. در اینصورت با دو روش چسب زدن و دوختن می‌توان وصله را اتصال داد.

تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای در منزل

تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای با چسب ترمیم پارچه

در روش چسباندن می‌توان از چسب وصله استفاده کرد. در این روش لبه‌های پارچه باید آغشته به چسب شوند. سپس لبه‌های چسب شده باید به لبه‌های قسمت پاره شده چسبانده شوند.

تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای با نخ و سوزن

در این روش باید با نخ و سوزن لبه‌های پارچه‌ وصله را به لبه‌های قسمت روکش پاره شده بدوزید. توجه کنید دوخت باید محکم و ظریف باشد و با چرخ خیاطی نیز می‌توان دوخت را انجام داد.

تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای توسط تعمیرکار مبل

تعمیر پارگی پارچه مبل کاری تخصصی است و همه کس نمی‌توانند از عهده آن بر آیند. زیرا دوخت باید به گونه‌ای انجام شود که جای آن به چشم نخورد و باعث زشت شدن چهره مبل نشود. یک استادکار حرفه‌ای و با تجربه تعیمر مبلمان می‌تواند با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات خود این کار را به خوبی انجام دهد. تعمیر پارچه مبل به گونه‌ای انجام می‌شود تا از گسترش پارگی جلوگیری شود و بعد از استفاده از مبل نیز، جای دوخت باز نشود. به همین دلیل تنها یک فرد باتجربه می‌تواند این نوع تعمیرات مبل را به خوبی انجام دهد.

تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای توسط تعمیرکار مبل

تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای با تعویض پارچه

در صورتی که پارچه مبل دچار پوسیدگی شده باشد و وصله زدن این روکش امکان‌پذیر نباشد باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. برخی مواقع وسعت پارگی زیاد است و امکان وصله زدن آن وجود ندارد یا اینکه پارچه در حد زیادی دچار تغییر رنگ شده و چهره مبل را زشت کرده است، بنابراین باید پارچه آن را عوض کرد. تعویض پارچه مبل نیز امری تخصصی است و باید توسط فردی ماهر و با تجربه انجام شود. برای تعویض روکش مبل نیز می‌توان انواع پارچه در هر طرح و مدلی را انتخاب کرد.

معمولا هزینه تعویض پارچه و تعیمر مبل استیل بسیار بالاتر از مبل راحتی است در نتیجه اگر مبل شما راحتی است با هزینه های کم می توانید تعمیر مبل خود را انجام دهید.

هزینه تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای

هزینه تعمیر پارگی پارچه مبل بسته به عوامل مختلفی فرق دارد. مثلا اگر با وصله زدن مبل تعمیر شود، مسلما هزینه تعمیر آن کمتر خواهد بود. ولی اگر نیاز به تعویض پارچه باشد، قیمت تعمیر بیشتر می‌شود. همچنین هزینه تعویض این روکش نیز همیشه یکسان نیست و بسته به نوع مبل و نوع پارچه این قیمت متفاوت است. مثلا مبل راحتی به پارچه کمتری نیاز دارد و هزینه تعویض پارچه آن کمتر است و هر چه مبل بزرگتر باشد هزینه بیشتری را در بر می‌گیرد. به علاوه جنس پارچه نیز در میزان هزینه دخیل بوده و هر چه کیفیت پارچه بهتر باشد قیمت بیشتری دارد.

امتیاز دهید.
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*