چگونه جوهر خودکار را از روی مبل چرم پاک کنیم؟

چگونه جوهر خودکار را از روی مبل چرم پاک کنیم
۱۹ / اردیبهشت / ۱۴۰۳

جهت پاک کردن لکه‌های جوهر خودکار روی مبل روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته به جنس پارچه مبل، از هر یک از این روش‌ها می‌توان استفاده کرد. باید توجه کرد هر چه زودتر نسبت به پاک کردن این لکه‌ها اقدام شود، زودتر می‌توان آن‌ها را پاک کرد. بنابراین هر چه بیشتر لکه روی مبل بماند سخت‌تر می‌توان آن را پاک کرد. در صورتی که جنس پارچه از چرم باشد لکه راحت‌تر پاک می‌شود و اگر جنس آن از نوع غیر چرم باشد تمیز کردنش دشوارتر خواهد بود.

پاک کردن لکه خودکار از روی مبل چرم

بسیار افرادی که دارای مبل چرم هستند و مبل آن ها دارای لکه خود کار هست تمایل دارند که پارچه مبل خود را تعویض کنند و برای خدمات تعمیر مبل چرم با ما تماس می گیرند. در حالی که با اجرای چند نکته ساده به راحتی می توانند لکه خودکار از روی مبل خود پاک کنند.

در صورتی که جنس چرم مبل از نوع چرم مصنوعی باشد، لکه روی آن را راحت‌تر می‌توان پاک کرد، زیرا چرم طبیعی، لکه را به بافت خود نفوذ می‌دهد. چرم مصنوعی یک لایه محافظ دارد که جوهر را به خود نفوذ نمی‌دهد. برای اینکه تشخیص دهید چرم مبل طبیعی است یا مصنوعی، کمی آب روی آن بریزید، اگر مایع به بافت چرم نفوذ کرد، چرم طبیعی است. میزان سختی پاک کردن لکه، بسته به رنگ جوهر ریخته شده روی مبل و رنگ چرم متفاوت است، مثلا اگر چرم رنگ تیره‌ای داشته باشد و جوهر نیز رنگ آن تیره باشد، راحت‌تر لکه جوهر محو می‌شود. پیش از پاک کردن لکه خودکار، مقداری محلول شوینده در قسمتی از چرم که در معرض دید است، بریزید، اگر آسیبی به آن قسمت از پارچه وارد نشد، می‌توانید محلول را استفاده کنید.

پاک کردن لکه خودکار از روی مبل چرم سفید قهوه‌ای و مشکی

روش‌های مختلفی جهت پاک کردن لکه جوهر خودکار روی مبل چرم سفید، قهوه ای و مشکی وجود دارد که هر یک را معرفی خواهیم کرد.

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل چرم سفید با صابون مایع

مقداری صابون مایع دستشویی را روی دستمال سفید بریزید. توجه کنید دستمال سفید باشد، زیرا در صورت رنگی بودن، چرم، رنگ آن را جذب می‌کند. بعد از اینکه دستمال به مایع آغشته شد و کف کرد، آن را روی لکه استعمال کنید تا زمانی که لکه از بین برود. در این خصوص نباید از شوینده‌های قوی و سفید کننده‌ها استفاده کرد. زیرا این مواد باعث آسیب رساندن به بافت چرم خواهند شد.

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل سفید با صابون مایع

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل چرم سفید با الکل

در صورتی که با صابون نتوانستید لکه را از بین ببرید، می‌توانید از الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. در این صورت مقداری الکل را روی دستمال سفید بریزید و دستمال را روی لکه بمالید. توجه کنید حین پاک کردن لکه، جوهر پخش نشود. این الکل به عنوان پاک کننده قوی شناخته شده و در زمان کار کردن با آن باید از دستکش استفاده کرد. بعد از اینکه لکه را پاک کردید، آن قسمت از چرم را به واکس چرم آغشته کنید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل چرم سفید با الکل

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل چرم قهوای با اسپری مو

اسپری مو که بر پایه الکل ساخته شده باشد، در پاک کردن لکه جوهر خودکار موثر است. در این روش دستمال سفید را با مقداری اسپری مو آغشته کنید و دستمال را روی قسمت لکه شده بمالید تا زمانی که لکه پاک شود. قبل از استفاده از اسپری، مقداری از آن را در بخشی از چرم که در معرض دید نیست، استفاده کنید، اگر به بافت چرم آسیب وارد نشد، از آن در قسمت لکه شده به کار ببرید. بعد از پاک کردن لکه، قسمتی از چرم را که پاک کردید به واکس چرم آغشته کنید تا چرم دچار خشکی و ترک خوردگی نشود.

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل چرم قهوای با اسپری مو

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل سفید چرم با پاک کننده کوتیکول

جهت از بین بردن لکه خودکار باید پاک کننده کوتیکولی که فاقد نرم کننده و چربی است را استفاده کنید. جهت استفاده از این محصول، بخش لکه شده را با این پاک کننده به خوبی بپوشانید و تا ۲۴ ساعت بگذارید پاک کننده روی چرم بماند. بعد از گذشت این مدت، لکه آن قسمت را با دستمال سفید پاک کنید.

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل سفید چرم با پاک کننده کوتیکول

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل مشکی و رنگی با سرکه

سرکه به دلیل داشتن اسید استیک، در حذف لکه جوهر روی چرم موثر است و به دلیل طبیعی بودن فاقد ترکیبات مضر خواهد بود. در این روش مقداری سرکه را روی دستمال سفید بریزید و دستمال را روی لکه جوهر بمالید. با سرکه می‌توانید محلول شوینده ای نیز تهیه کرده و از این محلول جهت حذف لکه استفاده کنید. بدین منظور یک قاشق غذاخوری سرکه، دو فنجان آب خنک و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را مخلوط کرده و بعد از اینکه این ترکیبات را خوب هم زدید، جهت از بین بردن لکه جوهر از آن استفاده کنید. جهت استفاده از این محلول لکه را با مقداری از آن بپوشانید و نیم ساعت صبر کنید؛ بعد، این قسمت را با دستمال سفید استعمال کنید تا لکه از بین برود.

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل سفید و رنگی با نمک

قسمت لکه را بعد از خیس کردن با نمک بپوشانید و با دستمال سفید آن را تمیز کنید. سپس با آمونیاک یا گلیسیرین روی لکه را بپوشانید و با شامپو فرش آن قسمت را شستشو دهید.

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل سفید و رنگی با نمک

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل سفید و رنگی با خمیردندان و آبلیمو

مقداری خمیر دندان، لیموترش و جوش شیرین را مخلوط کرده و با مسواک مقداری از آن را روی لکه استعمال کنید. بعد از تمیز شدن محل لکه، با دستمال سفید و خیس آن قسمت را تمیز کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*