قیمت تعویض فوم مبل چقدر است؟

قیمت تعویض فوم مبل
۲۰ / مرداد / ۱۴۰۳

در هنگام تعمیر فوم مبل اولین پرسشی که افراد با آن مواجه اند این است که قیمت تعویض فوم مبل چقدر است؟ همان طور که می دانید به مرور زمان و با استفاده مداوم از مبلمان، فوم داخل آن ها فشرده شده و راحتی خود را از دست می دهند؛ که این امر می تواند دلایل مختلفی از جمله کیفیت پایین فوم، رطوبت و گرما، وزن زیاد افرادی که روی مبل می نشینند و… داشته باشد.

شما باید به محض دیدن علائم فرسودگی فوم مبل، نسبت به تعویض آن اقدام کنید؛ البته با در نظر گرفتن این موضوع که قیمت تعویض فوم مبل با توجه به نوع فومی که انتخاب می کنید، متغیر است.

بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا بهترین نوع فوم را برای مبلمانتان معرفی کنیم و سپس به بررسی دقیق قیمت تعویض فوم مبل بپردازیم.

هزینه فوم مبل

فوم سرد برای مبل مقرون به صرفه تر است یا فوم گرم؟

بیایید یک بار برای همیشه پرونده سوال “فوم سرد بهتر است یا فوم گرم؟” را ببنیدم. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که فوم سرد و فوم گرم چه ویژگی هایی دارند؛ سپس بر اساس آن ها تشخیص دهید که با انتخاب کدام یک از فوم ها، در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد.

فوم سرد: فوم سرد که یکی از انواع فوم های پلی یورتان است، به دلیل این که در حرارت غیر مستقیم و دمای پایین کوره تولید می شود، تراکم بالا، نرم و خاصیت ارتجاعی بسیار بالایی دارد. همین خاصیت متراکم و مقاومی که دارد باعث شده که فوم سرد، طول عمر بسیار بالایی (عمدتا ۴ الی ۵ سال) داشته باشد.

نکته مهم: در نظر داشته باشید که فوم های سرد نیز با چگالی و در کیفیت های مختلف تولید می شوند بنابراین طول عمر آن ها با توجه به نوع و کیفیتشان متفاوت است.

فوم گرم: فوم گرم برخلاف فوم سرد، با دمای بسیار بالا در کوره تولید می شود؛ همچنین از دیگر ویژگی های فوم گرم که نقطه مقابل فوم سرد است، می توان به کیفیت پایین و برگشت پذیری کم اشاره کرد؛ همچنین این فوم ها بسیار سفت و محکم هستند. درواقع تمام این ویژگی ها سبب شده که فوم های گرم در مدت زمان بسیار کمی خاصیت ارتجاعی خود را از دست دهند و شکلشان تغییر کند.

حال با شناخت این دو نوع فوم، به راحتی می توانید تشخیص دهید که کدام فوم مقرون به صرفه است و باعث می شود سالیان سال، سرمایه شما در جیبتان باقی بماند.

بله؛ قطعا جواب صحیح، فوم سرد است.

نکته مهم: البته اگر قصد تعویض فوم مبلمان و صندلی اداری خود را دارید، فوم گرم، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا قیمت تعویض فوم مبل را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت تعویض فوم مبل با فوم سرد

قیمت تعویض فوم مبل با فوم سرد بر اساس عوامل مختلف تعیین می شود که این عوامل عبارتند از:

  • نوع و کیفیت فوم سرد
  • ابعاد و حجم مبل
  • تعداد نشیمنگاه و تکیه گاه
  • نوع رویه مبل
  • هزینه دستمزد تعمیرکار

بر فرض مثال اگر قصد تعویض فوم مبل ۷ نفره که ابعاد آن کم تر از ۶۰*۶۰ است را دارید پس:

  • شما نیاز به خرید ۱ ورق فوم سرد ۱۰*۶۰*۱۸۰ دارید که برابر است با: ۱.۲۶۶.۰۰۰ تومان
  • همچنین شما نیاز به خرید ۲ ورق فوم سرد ۱۰*۶۰*۱۲۰ دارید که قیمت هر ورق برابر است با: ۱.۰۰۳.۰۰۰ تومان؛ هزینه ۲ ورق روی هم برابر است با: ۲.۰۰۶.۰۰۰ تومان
  • دستمزد تعمیرکار: ۴ الی ۸ میلیون تومان

هزینه کل تعویض فوم مبل = دستمزد تعمیرکار + هزینه فوم سرد

۸.۰۰۰.۰۰۰+ (۲.۰۰۶.۰۰۰+۱.۲۶۶.۰۰۰)

= ۱۱.۲۷۲.۰۰۰ تومان

بنابراین فقط برای تعویض فوم مبل باید ۱۱ میلیون تومان هزینه کنید؛ البته هزینه های جانبی مانند تعمیرات جزیی و کلی مبل،هزینه تعویض پارچه مبل، هزینه حمل و نقل و… هم روی این هزینه تعمیرات مبل تاثیر می گذارند.

قیمت تعویض فوم مبل با فوم سرد

البته لازم به ذکر است که ابعاد و اندازه دقیق فوم، باید زیر نظر متخصصین و استادکاران حرفه ای تعیین و سپس تعویض شود تا نتیجه نهایی، نتیجه مطلوب شما باشد؛ به همین دلیل نیز ما در مجموعه ترنج، امکان بهره مندی از راهنمایی ها و مهارت استادکاران حرفه ای را برایتان فراهم آورده ایم و شما برای ارتباط با متخصصین مجموعه ترنج، فقط کافی است از طریق پیشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*