هزینه تعویض پارچه مبل ۷ نفره چقدر است؟

هزینه تعویض پارچه مبل ۷ نفره
۲۸ / مرداد / ۱۴۰۳

تعمیر مبلمان شامل تعمیر فوم، پارچه، کلاف و فنرها هستند که هر یک از این تعمیرات با ابزارها و مواد اولیه متنوعی انجام می‌شوند، به همین دلیل بسته به میزان مهارت تعمیرکار مبل، کیفیت مواد اولیه و ابزارالات به کار رفته در تعمیرات، هزینه تعمیر مبل و تعویض پارچه آن مختلف خواهد بود. همچنین هر مبلی بسته به مدل و میزان کهنگی، به میزان تعمیرات مختص به خود نیاز دارد، بنابراین قیمت ثابتی را نمی‌توان بدین منظور تعیین کرد. امروزه نیز به دلیل وجود نوسانات در بازار و متغییر بودن قیمت مواد اولیه مانند پارچه، هزینه تعمیرات و تعویض پارچه مبل در حال نوسان است. در ادامه با ذکر مثال به جزییات قیمت تعویض پارچه مبل ۷ نفره آشنا می شویم.

هزینه تعویض پارچه مبل با پارچه ایرانی

پارچه مبل در انواع و اقسام متنوعی در بازار وجود دارد که هر یک کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی دارند. بنابراین هزینه تعویض پارچه مبل نیز بسته به نوع، مدل و کیفیت‌های پارچه متفاوت هستند. به طور کل هر چه پارچه ضخامت و تراکم بالاتری داشته باشد، کیفیت بهتری خواهد داشت. پارچه در برندهای ایرانی، ترک و چینی در بازار موجود است که برندهای ترک قیمت و کیفیت بالا و برندهای ایرانی قیمت مناسب و کیفیت‌های متنوعی دارند.

پارچه‌های ایرانی بهترین گزینه برای مبل هستند، زیرا علاوه بر داشتن کیفیت‌های بالا، دارای تنوع در مدل، طرح و رنگ هستند و قیمت‌های مناسبی دارند. بسته به اندازه و تعداد مبل نیز این هزینه متفاوت است، مثلا هر چه مبل بزرگتر و تعداد آن بیشتر باشد، به پارچه بیشتری در تعمیرات مبل نیاز دارد و این هزینه بیشتر خواهد شد. به طور کل هزینه تعویض پارچه مبل با پارچه ایرانی از ۳۵۰۰۰۰۰ تا ۸۲۰۰۰۰۰ است. در ادامه هزینه هر یک را ذکر می‌کنیم:

  • هزینه پارچه یا چرم مرغوب متری ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تومان
  • پارچه یا چرم درجه دو متری ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
  • پارچه یا چرم با قیمت به صرفه متری ۶۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تومان

هزینه تعویض پارچه مبل 7 نفره راحتی

هزینه تعویض پارچه مبل با پارچه خارجی

همانطور که می‌دانید پارچه مبلی خارجی از قیمت‌های بیشتری نسبت به برندهای ایرانی برخوردار است. برندهای ترک علاوه بر کیفیت بالا، قیمت بیشتری دارند و نمونه‌های چینی از نمونه‌های ارزانتر هستند. به طور کل هر چه پارچه ضخامت و تراکم بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. باید توجه کرد که بر اساس نوع فوم و اندازه مبل، برای تعویض روکش مبل ۷ نفره، به ۲۰ تا ۳۵ متر پارچه نیاز است. بنابراین هزینه تعویض پارچه مبل بین ۳ تا ۹ میلیون تومان است.

مبل‌های راحتی بر خلاف مدل‌های استیل، اکثرا اندازه‌های بزرگتری دارند و در آن‌ها از پارچه بیشتری استفاده می‌شود، به همین دلیل قیمت تعویض پارچه مبلی در آن‌ها بیشتر است. مبل در انواع شش تا ۱۲ نفره موجود است که هر چه تعداد آن‌ها بیشتر باشد هزینه تعویض پارچه آن‌ها بیشتر خواهد بود.

هزینه تعویض پارچه مبل استیل 7 نفره

هزینه رویه کوبی پارچه مبل ۷ نفره

هزینه رویه کوبی پارچه مبل ۷ نفره، بسته به متراژ و کیفیت پارچه، دستمزد کارگر جهت برش، خیاطی، شابلون و رویه کوبی فرق دارد. برخی مواقع نیاز به تعویض فوم است که هزینه تعویض فوم و حمل و نقل نیز در هزینه این تعمیرات محاسبه خواهد شد. در مبل راحتی قیمت پارچه بین متری ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان و در مبل استیل و سلطنتی این قیمت متری ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است. بسته به مدل مبل و میزان دشواری کار، دستمزد تعمیرکار نیز متفاوت خواهد بود. به طور کل تعویض روکش مبل راحتی، آسان‌تر بوده، زیرا این مبل فاقد ظریف کاری است.

روکش مبل در دو مدل پارچه‌ای و چرمی وجود دارد که از هر دو نوع روکش می‌توان در مبل استفاده کرد، ولی روکش چرمی به مراقبت بیشتری نیاز داشته و دارای قیمت های بیشتری است، به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کل دستمزد تعمیرکار و قیمت پارچه در هزینه تعویض پارچه تاثیرگذار است.

امتیاز دهید.
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*