نکات لازم برای نگهداری و افزایش عمر مدل چرم مبل

نکات لازم برای نگهداری و افزایش عمر مدل چرم مبل
۲۷ / تیر / ۱۴۰۳

مبلمان چرمی به دلیل پارچه حساسی که داشته، به مراقبت بیشتری نیاز دارند از این رو بسیاری از افراد برای تعمیر مبل چرم خود اقدام می کنند. این مبل‌ها به سبب داشتن ظاهر زیبا محبوبیت زیادی داشته و در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. لذا اگر می‌خواهید از این مدل مبل در خانه خود استفاده کنید، باید به نکات لازم برای نگهداری و افزایش عمر چرم مبل توجه کنید. این وسایل با توجه به اینکه چگونه از آن‌ها نگهداری شود، عمرشان متفاوت است و با نگهداری درست می‌توان دوامشان را بیشتر کرد.

نکات مهم نگهداری مبل چرم

در جهت نگهداری مبل چرم توجه به نکات زیر از ضروریات است:

گردگیری مبل چرم

گردگیری مبل اهمیت زیادی دارد، زیرا این گردوغبارها باعث آسیب به مبل خواهند شد. بهتر است هفته‌ای یک مرتبه با دستمال خشک و تمیز یا دستمال میکروفایبر مبل را پاک کنید. در صورتی که دستمال خیس باشد، رطوبت وارد چرم شده و باعث آسیب به آن می‌شود.

گردگیری مبل چرم

جارو کشیدن درزهای مبل جرم

در صورتی که در درزهای مبل گرد و غبار جمع شده، با جاروبرقی یا جارو نرم این قسمت‌ها را تمیز کنید. با دستمال نرم نیز می‌توان این بخش‌ها را تمیز کرد.

تمیز کردن لکه‌های ایجاد شده روی مبل چرم

در صورتی که مایع یا غذا یا خوراکی روی مبل ریخته و باعث ایجاد لکه شده، با اسفنج یا پارچه خشک این لکه‌ها را تمیز کنید، اگر با پارچه خشک لکه پاک نمی‌شود، می‌توانید پارچه را مقداری نمدار کنید. توجه داشته باشید، پارچه را روی لکه نکشید، زیرا ممکن است لکه پخش شود، بلکه آن را روی لکه نگه دارید تا لکه جذب پارچه شود. لکه‌های سخت را می‌توان با آب گرم و صابون تمیز کرد.

تمیز کردن لکه‌های ایجاد شده روی مبل چرم

نگهداری مبل به دور از نور خورشید و منبع گرما

مبل را به دور از نور خورشید و دور از منبع گرما قرار دهید. در صورتی که مبل در معرض خورشید و منبع گرما قرار گیرد، سطح چرم ترک بر می‌دارد. تا جایی که ممکن است مبل را در کنار پنجره، رادیاتور، بخاری، شومینه و دیگر سیستم‌های گرمایشی قرار ندهید.

استفاده از اسپری براق کننده و جلا دهنده چرم

در صورتی که رنگ مبل شما کم رنگ شود، با اسپری جلا دهنده و براق کننده، می‌توانید رنگ مبل را پررنگ کنید. از این اسپری بیش از اندازه استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب به مبل خواهد شد. توجه کنید که هر شش ماه یکبار از اسپری استفاده کنید، بدین صورت که بعد از پاک کردن گرد و غبار اسپری را روی دستمال بپاشید و دستمال را روی مبل بکشید.

اسپری براق کننده و جلا دهنده چرم

اطمینان از پر بودن محتویات درون کوسن

در صورتی که کوسن مبل، دچار نشست شده، آن را پر کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

امتیاز دهید.
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*