در انتخاب مبل استیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

در انتخاب مبل استیل به چه نکاتی توجه کنیم؟
۰۷ / شهریور / ۱۴۰۳

مبل استیل یکی از انواع مبل است که محبوبیت زیادی دارد، زیرا دارای کنده کاری، منبت کاری و ظاهر زیبایی است. این مبل مناسب دکوراسیون کلاسیک بوده و دوام بسیار بالایی دارد. بیشترین متریال به کار رفته در آن چوب است و در دسته‌ها، پایه‌ها و تاج یا لبه‌های آن چوب استفاده می‌شود. مبل استیل در مدل‌های متنوعی عرضه شده و قبل از خرید آن باید به نکات مهمی توجه کنید در ادامه با راهنمای انتخاب مبل استیل بیشتر آشنا می شوید.

نکات مهم در انتخاب مبل استیل

در حین انتخاب مبل استیل باید نکات مهم در خصوص آن را مد نظر داشته باشید که این نکات عبارتند از:

وزن مبل

در صورتی که مستاجر هستید و باید هر ساله خانه خود را تعویض کنید، بهتر است مبلی سبک و کوچک را انتخاب کنید تا جابجایی راحتی داشته باشد. مبل استیل اصولا اندازه کوچک و وزن سبکی داشته و فضای کمی اشغال می‌کند، بنابراین مناسب خانه‌های کوچک است.

نکات مهم در انتخاب مبل استیل

جنس چوب مبل استیل

مبل استیل از چوب زیادی تشکیل شده و قسمت‌های دسته، پایه، تاج و لبه‌های آن از چوب ساخته شده است همچنین کلاف نیز از جنس چوب است. کلاف بخش مهم مبل بوده و وزن مبل و انسان را تحمل می‌کند، در صورتی که از چوب باکیفیتی ساخته نشده باشد، مسلما این وسیله دوام بالایی نخواهد داشت و دچار شکستگی خواهد شد. از آنجایی که خیلی از مشتریان برای تعمیرات مبل استیل مراجعه می کنند با این سوال مواجه اند که بهترین جنس چوب مبل چه نوع چوبی است.

یک مبل باکیفیت از چوب مرغوب ساخته می‌شود و یک چوب خوب دارای بافت متراکم و ساختار سختی است. بخش چوبی علاوه بر کیفیت بالا، باید دارای کنده کاری و منبت کار باشد و رنگ زیبا و درخشنده‌ای داشته باشد. این چوب‌ها در صورتی که از چوب درخت گردو، بلوط، افرا، راش و غیره باشند، دوام بالایی خواهند داشت.

تشک و پشتی مبل استیل

تشک و پشتی مبل عموما از انواع فوم یا اسفنج تشکیل می‌شود. توجه کنید که فوم نسبت به اسفنج دوام بهتری دارد، فوم نیز در انواع مدل‌های سرد و گرم موجود است که نوع سرد دوام بیشتری دارد. یکی از نشانه‌هایی که با آن می فهمید که آیا تشک سرد است یا گرم، با انگشت خود به فوم فشار وارد کنید، اگر فرورفتگی ایجاد شده، سریع به حالت اولیه خود بازگشت، فوم سرد بوده و اگر این فرورفتگی به آرامی به حالت اولیه خود بازگشت بدانید که فوم گرم است. تشک مبل به دو صورت دوبل و یک تکه طراحی می‌شود که نوع دوبل بهتر است، زیرا در این مدل، اگر فوم یا پارچه تشک دچار مشکل شود، به راحتی می‌توان آن را تعمیر یا تعویض کرد.

پارچه یا روکش مبل

حین خرید مبل باید به جنس و کیفیت پارچه آن توجه کنید، روکش باکیفیت دارای بافت متراکم و ضخامت بالایی است. پارچه مبل در کیفیت ها، رنگ و مدل‌های متنوعی وجود دارد که هر چه کیفیت آن بالاتر باشد دوام بیشتری خواهد داشت. روکش در انواع مدل‌های چرمی و پارچه‌ای موجود است که نوع چرمی به راحتی حین تماس با اجسام تیز دچار پارگی می‌شود و این روکش به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد.

رنگ مبل

مبل در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود که مشتریان برای خرید از حق انتخاب بالایی برخوردار هستند. لذا رنگ این وسیله را باید بر اساس تم و رنگ دکوراسیون خود انتخاب کنید. رنگ روشن مناسب خانه‌های کم نور است و فضای خانه را بزرگ نشان می‌دهد.

در این محتوا در خصوص نکات مهم در انتخاب مبل استیل مواردی را ارائه دادیم. شما چه تجربه ای از انتخاب مبل استیل دارید و به نظر شما چه نوع مبل استیلی برای خرید مناسب است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*