روش تمیز کردن و براق کردن چوب مبل سلطنتی و استیل

روش تمیز کردن و براق کردن چوب مبل سلطنتی و استیل
۱۶ / اردیبهشت / ۱۴۰۳

یکی از اجزای اصلی مبلمان اسکلت آنها است که از جنس چوب ساخته می‌شوند. اکثرا مبلمان سلطنتی و استیل دارای پایه چوبی هستند و حتی در برخی مدل‌ها دسته آن‌ها نیز از جنس چوب است. چوب نقش بالایی در زیبایی مبلمان دارد و در صورتی که تمیز و براق باشد، چهره مبل را زیبا می‌کند. لذا با روش‌های مختلفی می‌توان بخش چوبی مبلمان را تمیز کرد و حتی آن را درخشان نگه داشت. در ادامه در مورد روش تمیز کردن و براق کردن چوب مبل سلطنتی و استیل بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تمیز و درخشان کردن چوب مبلمان سلطنتی و استیل

جهت براق و تمیز کردن چوب مبل به روش‌های مختلفی می‌توان عمل کرد که هر یک را ذکر خواهیم کرد:

  • تمیز کردن قسمت چوبی مبل با دستمال نرم و نمدار
  • تمیز کردن بخش‌های درزدار چوب با مسواک نرم و تمیز
  • براق کردن آن با پولیش، روغن‌های گیاهی، جلا دهنده ها، براق کننده‌ها و محلول‌های تمیزکننده

تمیز و درخشان کردن چوب مبلمان سلطنتی و استیل

روش تمیز کردن چوب مبل

بسیاری از افراد بعد از تعمیرات مبل سلطنتی خود با این سوال مواجه اند که بهترین روش تمیز کردن چوب مبل سلطنتی چیست و از چه ماده ای برای تمیز کردن مبل لاکچری استیل استفاده کرد. در ادامه می توانید با جدید ترین و کاربردی ترین روش های تمیز کردن چوب مبل آشنا شوید.

جهت تمیز کردن چوب مبل باید ابتدا آلودگی‌های سطح آن را از بین ببرید. مثلا اگر با ماژیک خطی روی آن کشیده شده، آن را پاک کنید. توجه کنید از وسایل تیز مانند چاقو جهت جدا کردن کثیفی‌های برجسته استفاده نکنید. برخی لکه‌ها زمانی که با رطوبت تماس پیدا کنند نرم شده و پاک می‌شوند. لذا با سرکه نیز می‌توانید این گونه آلودگی‌ها را پاک کرد. عموما جهت تمیز کردن این قسمت از مبل از مواد مختلفی می‌توانید استفاده کنید. مانند:

آبلیمو و روغن نارگیل

از ترکیب آبلیمو و روغن نارگیل جهت تمیز کردن چوب مبل استفاده می‌شود. بدین منظور مقداری آبلیمو و روغن نارگیل را مخلوط کنید. سپس دستمال سفید و نرم را آغشته به این محلول کرده و چوب مبلمان را با آن تمیز کنید.

تعمیز کردن چوب مبل با آبلیمو و روغن نارگیل

روغن زیتون و آب پرتقال

با ترکیب روغن زیتون و آب پرتقال نیز می‌توان چوب مبلمان را تمیز کرد. دقت کنید پرتقال به دلیل داشتن اسید سیتریک، میکروب‌ها و آلودگی‌های سطح چوب را از بین می‌برد. بدین منظور آب یک عدد پرتقال را با یک فنجان روغن زیتون ترکیب کرده و بگذارید این محلول یک روز بماند. سپس دستمال سفید نرم را آغشته به محلول کرده و با آن چوب مبلمان را تمیز کنید.

روش براق کردن چوب مبل سلطنتی و استیل

جهت براق کردن چوب مبلمان و استیل، می‌توانید از پارافین یا پولیش استفاده کنید. توجه کنید که از پارافین در هر سال یک بار می‌توانید استفاده کنید. براق کننده چوب نیز در اشکال مختلفی در بازار وجود دارد که با آن‌ها می‌توان سطح چوب را براق کرد. لذا در این صورت باید با قلم، براق کننده را روی چوب بمالید. از این پولیش می‌توان سالی چهار مرتبه استفاده کرد. براق کننده یا پولیش با نفوذ به درزهای چوب کاملا سطح چوب را می‌پوشاند و آن را براق، صاف و زیبا می‌کند. بعد از استفاده از آن نیز تمیز کردن چوب راحت است و با دستمال مرطوب نیز می‌توان آن را تمیز کرد.

روش براق کردن چوب مبل سلطنتی و استیل

نکات مهم تمیز کردن چوب مبل

جهت تمیز کردن سطح چوب مبل سلطنتی و استیل به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر سطح چوب مبل با براق کننده‌ها یا پلی اورتان پوشیده نشده، باید از برخورد دستمال نم دار به چوب جلوگیری کنید. زیرا براق کننده‌ها سطح چوب را می‌پوشانند و از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری می‌کنند.
  • در صورتی که سطح چوب با براق کننده یا پولیش پوشیده نشده باشد، باید با دستمال خیس آن را پاک کنید.
  • با پولیش کردن چوب مبل، بر دوام آن افزوده و زیبایی‌اش را دو چندان کنید. همچنین با وجود پولیش، کثیفی‌ها به بافت چوب نفوذ نخواهند کرد.
  • مبلمان چوبی را در معرض رطوبت قرار ندهید.

در این بخش به روش های براق کردن چوب مبل پرداختیم، شما هم اگر تجربه ای در زمینه تمیز کردن چوب مبل دارید با ما در میان بگذارید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*