روش های تمیز کردن مبل پارچه ای با صابون

روش های تمیز کردن مبل پارچه ای با صابون
۲۵ / اردیبهشت / ۱۴۰۳

مبلمان از وسایل مهم خانه هستند که استفاده‌های زیادی در طول شبانه روز دارند. به همین دلیل با استفاده مدام در معرض لکه و کثیفی قرار می‌گیرند. لذا باید هر چند وقت یکبار نسبت به تمیز کردن آن اقدام کرد. در این صورت مهم است که بدانید چگونه مبل را تمیز کنید که هم به بافت آن آسیب وارد نشود و هم لکه و کثیفی‌ها به طور کامل پاک شوند. صابون یکی از بهترین تمیز کننده‌ها است که به دلیل شستشو ملایمی که دارد به بافت روکش مبل آسیب وارد نمی‌کند. همچنین اثر پاک‌کنندگی بالایی دارد. در ادامه با روش‌های تمیز کردن مبل پارچه‌ ای با صابون بیشتر آشنا می شوید.

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با انواع صابون

صابون از گذشته تا کنون جهت تمیز کردن انواع کثیفی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه نیز انواع متنوعی از این محصول شستشو دهنده وجود دارد که می‌توان از هر کدام جهت پاک کردن هر نوع کثیفی استفاده کرد. صابون یکی از بهترین شوینده‌ها جهت از بین بردن انواع لکه است که از انواع آن جهت تمیز کردن مبل می‌توان استفاده کرد.

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با صابون جامد یا قالبی

جهت تمیز کردن روکش مبل با صابون جامد ابتدا آب گرم، یک تکه ابر، دستمال سفید و صابون را آماده کنید. سپس روی مبل را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار آن از بین بروند. در مرحله بعد جهت ایجاد یک مایع یکدست، آب گرم و صابون را با هم مخلوط کنید. بعد ابر را آغشته به مایع کرده و روی روکش مبل بکشید. اگر لکه خاصی روی مبل وجود دارد فقط صابون را در قسمت لکه بمالید و بعد با دستمال آغشته به آب و صابون محل را تمیز کنید. بعد از اینکه لکه از بین رفت، با پارچه‌ای سفید و خشک محل را از کف پاک کنید. تا وقتی که کف ایجاد شده کاملا حذف شود باید دستمال را روی محل تمیز شده بکشید. برای اینکه مبل خشک شود و بوی نم ندهد درب و پنجره را باز کنید.

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با صابون جامد یا قالبی

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با صابون مایع

برای اینکه مبل پارچه‌ای را با صابون مایع تمیز کنید وسایل زیر را تهیه کنید:

  • آب گرم
  • صابون مایع
  • دستمال نخی نرم و سفید
  • اسپری
  • ابر

جهت تمیز کردن روکش مبل با صابون مایع، ابتدا یک لیتر آب را با ۱۰ سی سی صابون مایع مخلوط کنید. مایع را درون ظرف اسپری بریزید و درب آن را خوب ببندید. سپس مایع را روی روکش بپاشید و قسمت‌هایی از روکش که صابونی شده‌اند را با ابر تمیز کنید. اگر مبل خیلی کثیف است از مایع بیشتری جهت تمیز کردن آن استفاده کنید. بعد از تمیز شدن روکش، با دستمال سفید و نمدار کف ایجاد شده را حذف کنید. اگر از مایع کمتری استفاده کرده باشید، در نهایت راحت‌تر می‌توانید کف را از روکش حذف کنید.

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با صابون مایع

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با پودر صابون

جهت تمیز کردن پارچه مبل می‌توان از پودر صابون نیز استفاده کرد. اگر روی مبل چای یا قهوه ریخته شده و لکه ایجاد شده باشد، می‌توانید با پودر صابون این لکه را از بین ببرید. در این روش روکش مبل را خیس کنید و مقداری پودر صابون را روی آن بریزید. سپس دستمال سفید و تمیز را روی سطح مورد نظر مبل بکشید تا زمانی که لکه از بین برود. بعد از بین رفتن لکه، دستمال سفید خشک را روی آن بکشید تا کف ایجاد شده از بین برود.

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با پودر صابون

نکات مهم تمیز کردن مبل پارچه‌ای با صابون

  • توجه کنید حین تمیز کردن پارچه مبل با صابون، با دستمال آغشته به صابون به روکش فشار وارد نکنید. بلکه دستمال را به شکل حرکات دایره‌وار و با ملایمت روی آن بکشید.
  • بعد از تمیز شدن مبل سعی کند با کشیدن دستمال خشک روی آن و با ملایمت، کف و رطوبت بر جای مانده را کم کنید.
  • تا زمانی که مبل کامل خشک نشده از نشستن روی آن جلوگیری کنید و کاور را روی آن نیندازید.
  • اگر لکه خیلی تند روی روکش مبل وجود دارد با مسواک نرم و آغشته به صابون و با ملایمت آن را پاک کنید.

در این بخش به روش‌های تمیز کردن مبل پارچه‌ای با صابون های مایع و جامد پرداختیم. اگر تجربه ای از تمیز کردن مبل دارید با ما در بخش دیدگاه ها در میان بگذارید.

امتیاز دهید.
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*