آیا میشود مدل مبل را تغییر داد؟ 

تغییر مدل مبل
۲۵ / مرداد / ۱۴۰۳

خیلی از افراد که برای تعمیر مبلمان خود مراجعه می کنند، می خواهند مدل مبل خود را تغییر دهند. در این بخش به این می پردازیم که چقدر می توان مدل مبل را تغییر داد و تغییرات مدل مبل تا چه مقدار امکان پذیر است؟ آیا می شود مبل استیل را به مبل راحتی تبدیل کرد و برعکس چطور؟

مبل یکی از وسایلی است که با استفاده مدام در معرض سایش و پوسیدگی قرار می‌گیرد. وقتی که این وسیله ظاهری کهنه و زشت پیدا می‌کند، یا باید مبل جدید تهیه کنید یا همین مبل کهنه را با هزینه کمتر نو و جدید کنید. حتی می‌توانید مدل مبل را تغییر دهید. جهت تغییر در مدل مبل، قسمت‌های مختلفی از این وسیله را می‌توان تغییر داد و مدلی قدیمی را تبدیل به مبلی با مدل جدید کرد. برای تغییر مدل مبل، باید این کار را به تعمیرکار متخصص و با تجربه بسپارید.

تبدیل مبل دسته چوبی به تمام پارچه

اگر مبل شما قدیمی است و دسته‌های چوبی دارد، تعمیرکار می‌تواند دسته چوبی را تبدیل به دسته پارچه‌ای کند، به این صورت که روی دسته را با مقداری فوم می‌پوشاند و روی فوم را نیز با پارچه پوشش می‌دهد. وقتی که در دسته چنین تغییری ایجاد شود، در ظاهر مبل تغییر چشمگیری ایجاد می‌شود و مبل مدل جدیدتری پیدا می‌کند. هر مدل مبلی از جمله سلطنتی و استیل یا حتی راحتی ممکن است دارای دسته‌های چوبی باشد و با این تغییر ایجاد شده، می‌توان در هر مدل از مبل تغییر ایجاد کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تبدیل مبل دسته چوبی به تمام پارچه مراجعه کنید.

تبدیل مبل دسته چوبی به تمام پارچه

تغییر مبل راحتی به سلطنتی

در مبل راحتی میزان فوم و پارچه بیشتری استفاده شده، در حالی که در نوع سلطنتی بیشتر چوب به کار رفته و دسته و پایه‌های آن را بیشتر چوب تشکیل داده است. بنابراین با تغییر در دسته و پایه مبل راحتی می‌توان آن را تبدیل به سلطنتی یا برعکس کرد. تعمیرکار بدین منظور در ساختار مبل و در اسکلت تغییر ایجاد کرده و تاج و پایه‌های اسکلت را بلند می‌کند. روکش مبل سلطنتی نیز باید از نوع فاخر انتخاب شود. به این مبل باید تاج، پایه‌های بلند و منبت کاری افزوده شود و تزیینات مخصوص این مبل نیز باید در نظر گرفته شود. تغییر مبل راحتی به سلطنتی را در مواقعی می شود انجام داد که  مبل اسکلت مقاوم، مستحکم و سالمی داشته باشد. برای تبدیل مبل راحتی به سلطنتی باید به، به صرفه بودن این تغییر نیز توجه کرد و باید در صورتی این کار را انجام داد که هزینه زیادی را به دنبال نداشته باشد.

تغییر مبل راحتی به چستر

مبل راحتی را می‌توان به راحتی به مبل چستر تبدیل کرد، مدل چستر، دارای دسته‌های پهن و پشتی بزرگتر و کوتاهی است. برای تغییر مبل راحتی به چستر، بعد از اینکه تعمیرات مبل انجام شد، باید بدنه آن لمسه کاری شده و روی دسته و پشتی باید برجستگی و فرورفتگی ایجاد شود. در محل تلاقی لمسه کاری‌ها نیز باید دکمه نصب شده تا فرم پارچه و اسفنج حفظ شود. پارچه‌های مناسب مبل چستر از نوع حریر، چرم، ژاکارد، مخمل و کوبلن است.

تبدیل مبل راحتی به مبل ال

برای تبدیل مبل راحتی به مبل ال باید ابتدا بخش‌های مختلف مبل بررسی شوند تا در صورت وجود هرگونه عیب یا خرابی در هر جزیی از آن، نسبت به تعمیر آن اقدام شود. در ابتدا باید به سالم و مستحکم بودن اسکلت توجه کرد، زیرا اگر اسکلت سالم و قوی نباشد، مبل ارزش تعمیر را نخواهد داشت. جهت تبدیل مبل راحتی به مبل ال، ابتدا اجزای مختلف مبل جدا شده و کلاف یا اسکلت مبل راحتی تبدیل به کلافی مناسب مبل ال می‌شود. اگر فوم و پارچه کهنه شده‌اند و کارایی خود را از دست داده‌اند باید عوض شوند.

تبدیل مبل سلطنتی به راحتی

تبدیل مبل سلطنتی به راحتی کار راحتی است و بدین منظور باید در دسته و پایه‌های مبل تغییراتی ایجاد شود. در دسته‌ها و پایه‌های مبل راحتی از فوم و پارچه بیشتری استفاده شده، در حالی که در نوع سلطنتی در دسته و پایه، چوب بیشتری به کار رفته است. برای تبدیل مبل سلطنتی به راحتی باید قسمت دسته و پایه‌های مبل را با فوم و سپس با پارچه پوشش داد. حتی تاج و لبه‌های مبل را که با چوب منبت کاری شده‌، ساخته شده‌اند را می‌توان با فوم و پارچه پوشاند.

در این بخش به صورت مفصل توضیح دادیم که مبل شما قابل تبدیل به چه نوع مبل هایی می باشد. شما می توانید مبل قدیمی خود را به انواع مدل های روز تبدیل کنید و رنگ آن را تغییر دهید. برای مشاوره در خصوص تعویض مدل مبل می توانید با ما تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*