تعویض روکش مبل سلطنتی چگونه انجام می شود؟

تعویض روکش مبل سلطنتی
۱۱ / شهریور / ۱۴۰۳

اگر پارچه مبل سلطنتی شما دچار آسیب شده است و می خواهید ظاهر جدیدی در مبل خود ایجاد کنید می توانید با تعویض روکش مبل سلطنتی ظاهر جدید در مبل خود ایجاد کنید. در ادامه می توانید نمونه کار های تعویض پارچه مبلی سلطنتی و عکس های قبل و بعد را مشاهده کنید.

مبل از جمله نیازهای هر خانوار است که روز به روز در مدل جدیدتری تولید می‌شود. این وسیله در سبک‌های سلطنتی، راحتی و ال وارد بازار می‌شود و خیلی افراد به نوع مبل سلطنتی علاقه‌مند هستند. مبل سلطنتی از چوب بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های مبل تشکیل شده و دارای ظاهری ظریف‌تر با تزیینات بیشتری است. در این مبل منبت کاری‌های بیشتری به کار رفته و پارچه استفاده شده در آن نیز تجملاتی‌تر است و در دکوراسیون کلاسیک نیز از آن استفاده می‌شود. به طور کل روکش مبل سلطنتی در صورتی که بر اثر استفاده زیاد کهنه و پاره شود، می‌توان آن را تعویض و نو کرد. بعد از تعویض روکش مبل سلطنتی، این مبل ظاهری جدید و نو به خود می‌گیرد. در بسیاری از از موارد علاوه بر تعویض پارچه مبل نیاز است تا تعمیر مبل سلطنتی نیز انجام شود که شامل تعمیر پایه مبل، تعمیر چوب مبل، تعویض فوم و اسفنج و مواردی از این قبیل است.

تعویض روکش مبل سلطنتی

مراحل تعویض روکش مبل سلطنتی

روکش مبل سلطنتی از بخش‌های اصلی مبل است که در معرض تماس با بدن است و به راحتی کهنه می‌شود. این روکش توسط تعمیرکار حرفه‌ ای مبل بسیار استادکارانه و با ظرافت خاصی انجام می‌شود. جهت تعویض این قسمت، ابتدا روکش قدیمی را از بدنه مبل جدا می‌کنند و بدین منظور باید ابتدا منگنه‌های متصل کننده پارچه به مبل جدا شوند. وقتی که دوخت درزهای روکش کهنه شکافته شوند و روکش سالم جداسازی شود، می‌توان از آن به عنوان الگو استفاده کرد. در مرحله از تعویض پارچه مبلی بعد پارچه جدید انتخاب شده طبق الگو برش داده می‌شود. دوخت پارچه جدید نیز توسط تعمیرکار به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌شود. مبل سلطنتی به دلیل مدل پیچیده و ظرافت کاری‌هایی که دارد، روکش آن با دشواری بیشتری تعویض می‌شود.

مراحل تعویض روکش مبل سلطنتی

در تعویض روکش مبل سلطنتی باید به نکات زیر توجه کرد:

  • در انتخاب پارچه به کیفیت و طرح و رنگ آن دقت کنید و رنگ و طرح آن را متناسب با سبک دکوراسیون و وسایل خانه انتخاب کنید.
  • دقت داشته باشید که هر چه پارچه تراکم و ضخامت بیشتری داشته باشد، دوام و استحکام بیشتری دارد.
  • تعویض روکش مبل باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شود، زیرا اگر این کار به درستی صورت نگیرد، پارچه ظاهر ناصافی روی مبل خواهد داشت.
  • پارچه مبل سلطنتی اصولا از نوع طرح دار انتخاب می‌شود و قیمت‌های بیشتری نسبت به پارچه‌های مبل راحتی دارد.
  • مبل سلطنتی در صورتی قابل تعمیر است که اسکلت سالم و مستحکمی داشته باشد، زیرا تمام وزن مبل و انسان را همین اسکلت تحمل می‌کند.
  • قبل از تعویض پارچه، دیگر اجزای مبل مانند فوم بررسی شده و در صورتی که این بخش‌ها نیاز به تعمیر داشته باشند، نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام می‌شود.

هزینه تعویض روکش مبل سلطنتی

هزینه تعویض روکش مبل سلطنتی بسته به عوامل مختلفی فرق دارد که این عوامل را ذکر خواهیم کرد:

  • کیفیت پارچه: هرچه پارچه کیفیت بالاتری داشته باشد مسلما قیمت بیشتری خواهد. پارچه مبلی در انواع طرح و مدل‌ها و در برندهای ایرانی و خارجی موجود است که قیمت‌های هر یک فرق دارند، ولی به طور کلی قیمت این پارچه از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.
  • تعداد مبل: مبل سلطنتی در انواع ۶ تا ۱۲ نفره وجود دارد که هر چه تعداد آن بیشتر باشد، به پارچه بیشتری نیاز دارد و هزینه تعمیر آن بیشتر خواهد شد.
  • مدل مبل: برخی مدل‌های مبل دارای طراحی پیچیده‌ای هستند و به میزان پارچه بیشتری نیاز دارند.
  • میزان و نوع تعمیرات: برخی مواقع مبل به تعمیرات بیشتری نیاز دارد و باید پیش از تعویض پارچه، نسبت به تعمیر دیگر بخش‌ها مانند فوم اقدام شود، در اینصورت قیمت تعمیر بیشتر خواهد شد.
  • میزان تخصص و دستمزد تعمیرکار: هرچه تعمیرکار تخصص و مهارت بیشتری داشته باشد، کار را تمیزتر انجام می‌دهد و دستمزدش بیشتر است. به طور کل هزینه مواد اولیه و دستمزد تعمیرکار، هزینه تعمیر مبل را تعیین می‌کنند هر دو این‌ها همیشه ثابت نیستند.

به طور کل هزینه خرید پارچه مبل سلطنتی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون است و مبلغی را هم باید برای دستمزد رویه کوبی پرداخت کنید. برای اطلاعات بیشتر به هزینه تعویض روکش مبل مراجعه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*