تعمیر مبل آمریکایی، فرانسوی و ایتالیایی

تعمیر مبل آمریکایی، فرانسوی و ایتالیایی
۳۱ / اردیبهشت / ۱۴۰۳

اگر دارای مبل قدیمی خارجی آمریکایی، فرانسوی و یا ایتالیایی هستید و تمایل دارید از خدمات بازسازی مبل قدیمی استفاده کنید در ادامه با ما همراه باشید تا نمونه کار های تعمیرات مبل آمریکای و فرانسوی را مشاهده کنید. قابل ذکر است که کلیه خدمات تعویض پارچه مبلی، تقویت کلاف مبل و تغییر رنگ چوب مبل برای مبلمان شما قابل اجرا است.

مبل در بیشتر منزل های امروزی وجود دارد و جز اصلی ترین لوازم خانگی محسوب می شود. اما مبل ها به سبب کاربرد روزانه ای که دارند زودتر از سایر لوازم خانه فرسوده شده و نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا می کنند. از آنجایی که هزینه های خرید مبل جدید بسیار بالاست، افراد ترجیح می دهند به جای تعویض مبل، آن را تعمیر کرده و به شکلی دیگر مورد استفاده قرار دهند. در تعمیر مبل انتخاب اجزا با مشورت مشتری انجام می گیرد و در نهایت مبل متناسب با سلیقه افراد طراحی و آماده سازی می شود. برای آشنایی با تعمیر انواع مبل تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تعویض پارچه و تعمیر چوب مبل آمریکایی

در تعمیرات مبلمان و نوسازی آن بعضی اجزا تعمیر می شوند و بعضی دیگر با نمونه مشابه و جدید تعویض می شوند. پارچه مبل ها جز قسمت هایی است که نیاز به تعویض دارد. بیشتر افرادی که برای تعمیر مبلمان منزل اقدام می کنند علاقمند هستند که مبل ها را با شکل و رنگ متفاوت تر از اول تحویل بگیرند. پارچه مبلی بیشترین تاثیر را در ایجاد شکل متفاوت در مبل دارد. انتخاب رنگ و جنس پارچه مبلی با مشتری است.

پارچه هایی که برای دوخت مبل استفاده می شوند تنوع بالایی داشته و شامل موارد زیر هستند:

  •     پارچه مازراتی
  •     پارچه مبلی نخی یا پنبه ای
  •     پارچه مبلی کتان
  •     پارچه مبلی نانو
  •     پارچه چرمی
  •     پارچه مخمل

انتخاب پارچه برای مبل آمریکایی باید متناسب با شکل مبل انجام بگیرد. برای مثال پارچه کتان یا مازراتی جلوه زیباتری در مبل آمریکایی به وجود می آورد. اما به این نکته توجه داشته باشید که ضخامت بیشتر پارچه سبب طول عمر مبل شده و مقاومت بیشتری در برابر کثیفی و لکه شدن ایجاد می کند.

بخش دیگر مبل که نیازمند تعمیر و حتی تعویض است، چوب مبل می باشد. چوب مبل ممکن است بر اثر ضربه شکسته شده باشد و یا فعالیت حشرات چوب استحکام آن را از بین برده باشد. در این شرایط چوب آسیب دیده با چوب محکم و طبیعی تعویض می شود. چوب هایی که در نمای مبل کار می شوند باید با دقت بیشتری تعمیر شوند تا ظاهر بدی برای مبل ایجاد نکنند. برای مثال اگر دسته چوبی مبل آمریکایی به خوبی سنباده کشی نشده باشد علاوه بر خراشیدن دست، ظاهر نازیبایی برای مبل ایجاد خواهد کرد.

تعمیرات مبل ایتالیایی مانند مدل لورنزو

مبل رنزو یکی از زیباترین مدل های مبل ایتالیایی است و ظاهری بین مبل راحتی و کلاسیک دارد. ارتفاع پایه های چوبی مدل لورنزو شبیه به مبل کلاسیک بوده اما قسمت های اسفنج دار آن شبیه به مبل راحتی است. معمولا چوب های استفاده شده در این مدل مبل طرحدار هستند و تعمیرات آن ها کمی متفاوت تر از نمونه های دیگر می باشد. در واقع اگر بخشی از چوب مبل لورنزو برای مثال پایه آن آسیب ببیند باید با چوب طرح دار شبیه به خودش تعمیر شود. پارچه های مبل لورنزو از جنس کتان یا نخی پنبه ای هستند و طرح های متنوعی دارند.

کلیه خدمات تعمیرات مبل مدل لورنزو قابل انجام است. شما می توانید برای دریافت قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تعمیرات مبل فرانسوی از جمله مدل مبل فرانسوی کویین

یکی دیگر از خدمات تعمیرات مبل خارجی، تعمیرات مبل فرانسوی مدل کویین است. تعمیرات مبل کویین شامل تعویض اسفنج و فوم مبل، تقویت کلاف مبل، تقویت و زیر سازی مبل و تعویض پارچه مبل است. شما حتی می توانید رنگ چوب مبل کویین را به رنگ های صدفی، قندقی، طلایی، سفید، مشکی و … تغییر دهید.

نوع فنری که برای هر مبل استفاده می شود متفاوت بوده و تنظیم کردن آن به مهارت تعمیرکار وابسته می باشد. مهمترین قسمت مبلمان که راحت بودن مبل به آن بستگی دارند فوم یا اسنفج است. فوم ها انواع مختلفی دارند و انعطاف پذیری آن ها به مواد اولیه به کار رفته در ساختشان مربوط است. فوم مبلمان را در سه دستی بندی کلی قرار می دهند:

  •     فوم گرم
  •     فوم سرد
  •     فوم ویژه

برای مبل کویین معمولا از فوم های تزریقی استفاده می شود. این نوع فرم انعطاف پذیری مختلفی دارد که انتخاب نرمی و سفتی آن با نظر مشتریان انجام می شود. برای بخش نشیمن مبل معمولا از انواع فوم سرد استفاده می کنند. فوم سرد در عین انعطاف پذیری که دارد استحکام بالایی داشته و در مدت زمان کوتاه شکل خود را از دست نمی دهد.

تعمیر اسفنج و ابر مبل آمریکایی و فرانسوی

اسفنج هایی که در انواع مبلمان استفاده می شود باید از وزن بالایی برخوردار باشند. در واقع ویژگی اصلی اسفنج ها تراکم آن هاست و هرچه وزن بالاتر باشد نشان دهنده تراکم بالای اسفنج می باشد. این نوع اسفنج که به آن اسفنج ۳۰ کیلویی هم گفته می شود انعطاف پذیری بسیار خوبی داشته و شکل خود را حفظ می کند. اسفنج های پرتراکم از طول عمر بالایی برخوردار هستند و دوام آن ها بالاست.

تعمیر اسفنج و ابر و مبل آمریکایی و فرانسوی

در تعمیر مبل های آمریکایی و فرانسوی برای نشیمنگاه و قسمت پشتی مبل از اسفنج مخصوص استفاده می شود. مبل های فرانسوی معمولا دسته چوبی دارند و پایه های آن ها نسبت به مبل راحتی از چوب بیشتری تشکیل شده است. مبلمان آمریکایی شامل مبل راحتی و کلاسیک است. در تعمیر مبل راحتی برای قسمت نشیمنگاه، قسمت پشتی مبل، دسته و کمی بالاتر از پایه ها از اسفنج استفاده می شود. تراکم اسفنج در بخش های نامبرده یکسان نیست و معمولا نشیمنگاه اسفنج بیشتری از بخش های دیگر دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*