روش های رفو و تعمیر سوختگی مبل

روش های تعمیر سوختگی مبل
۲۰ / اسفند / ۱۴۰۲

معمولا افراد سوختگی و جای سوختگی روی مبل را یکی از بدترین انواع آسیب به لوازم خانه در بحث تعمیرات مبل می‌دانند؛ سوختگی مبل نیز از انواع سوختگی‌ها است که  موجب ذوب شدن و از بین رفتن بافت پارچه می‌شود و به نظر می‌رسد هیچ راهی برای درست کردن آن وجود ندارد. ترمیم انواع مبل سوخته، شامل بازسازی و ترمیمِ و یا حتی تعویض پارچه مبل به دلیل سوختگی با هرنوع وسیله حرارتی است.

باید توجه داشته باشیم که جای سوختگی مبل با سیگار، اتو و… می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد. از ذوب شدن کامل بافت پارچه‌ مبل گرفته تا لکه‌ای سطحی در اثر ریختن خاکستر سیگار یا حتی جرقه‌های فشفشه که روی مبل ریخته شده است. لازم به ذکر است که بحث رفع جای سوختگی مبل تنها به  رفع جای سوختگی سیگار روی مبل ختم نشده و سوالاتی مانند پاک کردن سوختگی مبل با سشوار، از بین بردن جای اتو روی مبل و رفو مبل سوخته را هم شامل می‌شود. تیم حرفه ای و کاربلد مبل ترنج، در مسیر انجام تعمیرات سوختگی مبلمان، پاسخگوی تمام سوالات و حلال تمام مشکلات شما خواهد بود.

از بین بردن جای سوختگی مبل توسط سیگار

قبل از رفو و یا هر کار دیگری ابتدا  فراموش نکنید که محل سوختگی که توسط سیگار ایجاد شده را کاملا پاک و گردگیری کنید.‌ پس از اینکار ابتدا محل سوختگی را بررسی کرده و کناره‌های سوختگی  را که تغییر رنگ داده‌اند با یک قیچی تیز بچینید. چنانچه  اندازه جای سوختگی سیگار روی مبل بزرگ باشد تکه ای از پارچه مبل که در دیدرس نیست جدا کنید. تکه پارچه را داخل سوراخ قرار دهید و دور آن را به چسب پارچه آغشته کنید.  یک پد نازک را روی محل بگذارید و یک جسم سنگین مثل  کتاب را روی آن قرار بگذارید. هنگامی که چسب خشک شد، کتاب را بردارید و پد را به آرامی جدا کنید.

از بین بردن جای سوختگی مبل توسط سیگار

استفاده از کوسن

ولی اگر جای سوختگی سیگار روی مبل بزرگ و یا زیاد در معرض چشم نباشد شما می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از تعدادی کوسن و پارچه‌های مناسب آن را بپوشانید.

سرکه

در موارد کوچکتر شما با استفاده از کمی الکل و یک تکه پنبه به راحتی میتوانید لکه‌ را ازبین ببرید .

آب اکسیژنه

شما همچنین میتوانید ازآب اکسیژنه نیز استفاده کنید پس از پاک کردن لکه مورد نظر بعد از خشک شدن مبل، در صورتی که لکه کمرنگی از جای سوختگی مبل با سیگار را دیدید، می‌توانید از پاک کننده کلر یا آب اکسیژنه استفاده کنید. دقت کنید که آب اکسیژنه می تواند مثل وایتکس عمل کند و رنگ مبل شما تغییر کند پس در استفاده از آن دقت کنید.

خمیر جوش شیرین

در نهایت آخرین روش برای از بین بردن جای سوختگی خمیر آب و جوش شیرین است. این خمیر چسبنده را روی جای سوختگی سیگار روی مبل بگذارید. بعد از اینکه خمیر خشک شد، آن را بردارید و با پارچه مرطوب کاملا پاک کنید.

باید توجه داشته باشید که استفاده از آب اکسیژنه و سرکه میتواند باعث تغییر رنگ و بافت پارچه شود .برای جلوگیری از اینکار شما باید ابتدا کمی از محلول را با استفاده از یک تکه دستمال روی قسمتی از پارچه مبل که در دید نیست امتحان کرده و مطمئن شوید.

راهکار از بین بردن جای سوختگی اتو روی مبل

برای پاک کردن و از بین بردن جای سوختگی اتو روی مبل باید به سرعت عمل کنید. هرچه لکه سوختگی برای زمان بیشتر روی مبل بماند، پاک کردن آن سخت‌تر خواهد بود. برای اینکار ابتدا محل سوختگی را  جاروبرقی بکشید تا هرگونه ذرات سوخته و گردوغبار پاک شوند. حالا میتوانید از روشهای زیر یکی را انتخاب کرده و انجام دهید.

از بین بردن جای سوختگی اتو روی مبل

آب سرد

شما میتوانید با استفاده از آب سرد و یک دستمال یا اسفنج محل را به آرامی و بدون سایش تمیزی کنید.

محلول سرکه

شما میتوانید آب سرد را با سرکه به نسبت مساوی مخلوط کنید و با استفاده از یک دستمال مرطوب شده با این محلول محل سوختگی را تمیز کنید.

پراکسید هیدروژن

اگرشما همچنان موفق به از بین بردن جای سوختگی اتو روی مبل خود نشدید، می‌توانید از پراکسید هیدروژن برای اینکار استفاده کنید. اما مراقب باشید! چون ممکن است رنگ برخی پارچه‌ها را تغییر و یا از بین ببرد. مقدار کمی از آن را روی یک پارچه تمیز بریزید و لکه را به آرامی پاک کنید. بعد از تمیز کردن لکه میتوانید با پارچه ای آغشته با آب سرد کاملا محل مورد نظر را پاک کنید.

راهکار ترمیم و رفع سوختگی مبل با زغال

از بین بردن جای سوختگی با ذغال شباهت بسیاری با سوختگی سیگار دارد. چنانکه سوختگی باعث برآمدگی و یا از بین رفتن پارچه شده باشد باید در ابتدا قسمت‌های شل شده و آسیب دیده را با قیچی جدا کنید. سپس با استفاده از یک تکه پارچه آن را رفو کنید.

گاهی اوقات ممکن است ذغال به قدری داغ و بزرگ بوده باشد که حالا یک حفره بزرگ روی مبل مانده باشد در این صورت ترمیم انواع فوم مبل هم لازم است. در چنین حالتی شاید بهتر باشد که ابتدا با یک متخصص مشورت کنید و پارچه مبل را کلاً تعویض کنیم.

راهکار ترمیم و رفع سوختگی مبل با زغال

ترمیم سوختگی سشوار روی مبل یا اتو مو

برای ترمیم سوختگی سشوار روی مبل می توانید محلول رقیق مایع شوینده و یک مسواک یا برس نرم (با حرکات آرام و دروانی) ترکیب کنید و روی جای سوختگی مبل بکشید. در آخر هم ناحیه را با یک پارچه تمیز آغشته به آب سرد کاملا پاک کنید. موفقیت در ترمیم سوختگی مبل با سشوار به عوامل مختلفی همچون نوع پارچه، شدت سوختگی مبل  و سرعت عمل شما در زمان سوختگی بستگی دارد. گاهی اوقات حتی لازم است از افراد حرفه‌ای برای رفو مبل سوخته یا حتی تعویض روکش و پارچه مبل کمک بگیرید.

ترمیم سوختگی سشوار روی مبل یا اتو مو

اگر به دنبال مجموعه‌ای حرفه‌ای برای تعمیر  و یا تعویض پارچه و فوم مبلمان خود هستید، می‌توانید با  خدمات مبل ترنج تماس بگیرید . از طریق شماره‌های درج شده در سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*