تعمیر رنگ مبل چوبی

تعمیر رنگ مبل چوبی
۱۳ / فروردین / ۱۴۰۳

شاید فکر کنید که مبل‌های چوبی به دلیل ساختار تمام چوبی که دارند، قابل تعمیر و بازسازی نیستند. یا اگر بازسازی هم شودند، پس از مدتی رنگ آن‌ها مجددا از بین خواهد رفت؛‌ اما اینطور نیست. مبل‌های چوبی انتخاب افرادی با سلیقه خاص و طبیعت گراست. پس نگران این مسئله نباشید که مبل‌های مورد علاقه تان دچار خرابی و فرسودگی شده است. مرکز تعمیرات مبل ترنج، خدمات مربوط به تعمیر رنگ مبلمان چوبی را به صورت تخصصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. تا شما را از خرید مجدد مبل و پرداخت هزینه‌ای سنگین بی نیاز کند. در واقع تعمیر رنگ مبل چوبی، راه حلی ایده‌آل برای نوسازی و دادن عمر تازه به مبل‌های چوبی است.

تعمیر رنگ مبل چوبی

مراحل تعمیر رنگ مبل چوبی

زمان چیزی است که همه چیز را پیر و رنگ و رو رفته می‌کند، حتی مبلمان را. استفاده مداوم و طولانی مدت از مبلمان، ممکن است رنگ مبل چوبی را کمرنگ، پوسته پوسته یا خراشیده کند. در این شرایط، تعمیر رنگ مبل به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به خرید مبل جدید، زیبایی و کیفیت مبلهای چوبی‌تان را بازگردانید. انجام این کار دارای مراحلی است که هر کدام با اهمیت و حساس هستند. این مراحل را با هم بررسی می‌کنیم.

  • نخستین قدم تمیرکردن مبلمان است. سپس، قسمت‌های آسیب‌دیده مبل مانند خراشیدگی‌ها و ترک‌ها ترمیم می‌شوند. گاهی حتی نیاز است که رنگ قبلی مبل با سمباده برداشته شود که کار زمانبری خواهد بود
  • دومین کار، جذاب تر از مرحله قبل است. باید با توجه به نوع چوب و سلیقه‌تان، رنگ مناسب برای مبل انتخاب کنید. قبل از رنگ‌آمیزی، می‌توانید از یک نمونه رنگ برای تست رنگ مورد نظر خود استفاده کنید
  • پس از انتخاب رنگ باید آستین‌ها را بالا زد! زمان رنگ آمیزی مبل چوبی فرا رسیده است. خود رنگ‌آمیزی مبل در چند مرحله انجام می‌شود. در هر بار رنگ آمیزی، باید صبر کنید تا رنگ قبلی کاملاً خشک شود. سپس مرحله بعدی را انجام دهید. برای رنگ‌آمیزی بهتر مبل، می‌توانید از قلم‌مو، غلطک یا پیستوله استفاده کنید.
  • نوبت به یکی دیگر از کارهای جذاب می‌رسد که اختیاری است و میتوانید انجام ندهید. برای داشتن ظاهری زیباتر و عتیقه‌تر، از پتینه‌کاری استفاده می‌کنند.
  • حالا نوبت به محک زدن صبر و بردباری تعمیر کار می‌رسد. باید صبر کند تا رنگ کاملاً خشک شود. سپس، مبل به طور کامل تمیز می‌کنند. در صورت نیاز، یراق‌آلات جدید نصب شده و مبل برای استفاده آماده می‌شود.

اما سوالی که ممکن است پیش آید این است که چه زمانی برای تعمیر رنگ مبل چوبی مناسب است؟  در سه حالت می‌بایست از تعمیر رنگ مبل چوبی استفاده کرد:

  • کمرنگ شدن رنگ مبل: با گذشت زمان و تابش نور خورشید، رنگ مبل‌های چوبی ممکن است کمرنگ و مات شوند.
  • پوسته پوسته شدن رنگ مبل: رطوبت و عدم استفاده از مواد محافظ مناسب، می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن رنگ مبل شود.
  • خراشیدگ و آسیب دیدگی رنگ مبل: جابجایی مبل، برخورد اشیاء با مبل و… موجب خراشیدگی و آسیب دیدگی رنگ مبل شود.

درباره هزینه تعمیر رنگ مبل چوبی نمی‌توانیم مبلغ دقیقی را بگوییم. زیرا این هزینه متغیر خواهد بود‌. این هزینه به عوامل مختلفی مانند نوع چوب، ابعاد مبل، نوع رنگ و دستمزد تعمیرکار بستگی دارد. اما نگران نباشید. مرکز تعمیرات ترنج، امکان پرداخت هزینه تعمیرات مبل اقساطی را نیز انجام می‌شود. در مطلب تعمیر مبل اقساطی می‌توانید اطلاعات بیشتری در اینباره بدست آورید.

مراحل تعمیر رنگ مبل چوبی

انواع رنگ پریدگی و خراشیدگی مبل

مشکلاتی که برای رنگ مبل چوبی ایجاد می‌شوند، دو دسته کلی هستند که هر کدام شامل موارد است:

دسته اول رنگ پریدگی است که شامل موارد زیر است:

  • کمرنگ شدن: با گذشت زمان و تابش نور خورشید، رنگ مبل‌های چوبی و پارچه‌ای ممکن است کمرنگ و مات شوند.
  • پوسته پوسته شدن: رطوبت و عدم استفاده از مواد محافظ مناسب، می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن رنگ مبل‌های چوبی و پارچه‌ای شود.
  • لکه شدن: ریختن مواد رنگی، نوشیدنی و… می‌تواند باعث ایجاد لکه روی مبل‌های پارچه‌ای شود.

دسته دوم خراشیدگی است که شامل موارد زیر است:

  • خراش‌های سطحی: این نوع خراشیدگی‌ها معمولاً جزئی هستند و به راحتی قابل ترمیم هستند.
  • خراش‌های عمیق: این نوع خراشیدگی‌ها به لایه‌های زیرین چوب نفوذ کرده و ترمیم آن‌ها دشوارتر است.

عوامل ایجاد کننده رنگ پریدگی و خراشیدگی

چندبن عامل کلی وجود دارد که موجب آسیب رسانی به ‌مبل‌های چوبی می‌شود:

  1. تابش نور خورشید: تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند باعث کمرنگ شدن رنگ مبل شود.
  2. رطوبت: رطوبت بالا می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن رنگ مبل و ایجاد لکه روی مبل‌ها شود.
  3. ضربه: ضربه اشیاء به مبل می‌تواند باعث ایجاد خراشیدگی و پارگی شود.
  4. استفاده نامناسب: استفاده نامناسب از مبل مانند جابجایی بدون احتیاط و گذاشتن اشیاء سنگین روی مبل می‌تواند باعث آسیب دیدگی رنگ شود.

در صورت هرگونه آسیب رنگ مبل چوبی، امکان تعمیر و رفع آن در مرکز تعمیرات تخصصی مبل ترنج وجود دارد. مرکز تعمیرات مبلمان ترنج با سال‌ها تجربه در زمینه تعمیر مبل، خدمات تعمیر رنگ مبل چوبی را به صورت تخصصی و با بهترین کیفیت به انجام می‌رساند.

روش‌های تعمیر رنگ مبل چوبی

قبل از اینکه روش‌های تعمیر رنگ مبل چوبی را بگوییم بهتر است راهکار‌های جلوگیری از این مشکل را با هم بررسی کنیم. یعنی میخواهیم بجای دادن ماهی به شما، ابتدا ماهیگیری را یادتان دهیم.

راهکارهایی که موجب جلوگیری از آسیب‌های رنگ مبل چوبی می‌شوند، شامل موارد زیر است:

  • استفاده از مواد محافظ: استفاده از مواد محافظ مانند جلا دهنده و سیلر می‌تواند به حفظ رنگ و کیفیت مبل کمک کند.
  • قرار دادن مبل در مکان مناسب: قرار دادن مبل در مکانی دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت می‌تواند به حفظ رنگ و کیفیت آن کمک کند.
  • استفاده از روکش: استفاده از روکش می‌تواند از مبل در برابر خراشیدگی و پارگی محافظت کند.
  • جابجایی با احتیاط: جابجایی مبل با احتیاط و دقت می‌تواند از آسیب دیدگی آن جلوگیری کند.

اکنون بیایید روش‌های تعمیر رنگ مبل چوبی را بررسی کنیم:

  • رنگ آمیزی مجدد: در صورت کمرنگ شدن یا پوسته پوسته شدن رنگ مبل، میبایست از خدمات رنگ‌آمیزی مجدد مبل استفاده کنید.
  • لکه‌گیری مبل: در صورتی که آسیب‌ها به صورت لکه روی چوب مبل هستند، تعمیرکار با استفاده از ابزار مخصوص، لکه‌گیری چوب را انجام می‌دهد.
  • ترمیم خراشیدگی: تعمیرکار خراشیدگی‌های روی چوب مبل را با استفاده موارد شیمایی مخصوص بهبود می‌بخشد.
  • روغن جلا: برای خراش‌های سطحی و کمرنگ شدن رنگ می توانید از روغن جلا استفاده کنید. روغن جلا به براق شدن و ترمیم رنگ مبل کمک می کند.
  • ماژیک رنگ: برای خراش‌های کوچک می توانید از ماژیک رنگ مخصوص چوب استفاده کنید.
  • پتینه کاری: برای ایجاد ظاهری عتیقه و زیبا می توانید از تکنیک پتینه کاری استفاده کنید.

روش‌های تعمیر رنگ مبل چوبی

ترمیم رنگ چوب سفید

ترمیم رنگ چوب سفید به دلیل بی رنگ بودن یا بهتر است بگویم سفید بودن آن، متفاوت است. اگر آسیب دیدگی‌ها ناچیز باشد، می‌توانید در خانه با استفاده از خمیر دندان، چوب را سفید کرده و ترمیم رنگ چوب را انجام دهید. همچنین اگر در منزل تان مداد شمعی دارید، برای خراش‌های کوچک، از مداد شمعی سفید استفاده کنید.

اگر رنگ چوب به طور کامل کمرنگ شده یا پوسته پوسته شده است، می توانید از خدمات رنگ آمیزی چوب سفید استفاده کنید. این کار حتما باید توسط تعمیرکار مخصوص مبلمان انجام شود. بنابراین در صورت جدی بودن آسیب دیدگی میتوانید با تعمیرکاران مبل ترنج تماس گرفته و از راهنمایی‌های ایشان بهره مند شوید.

نکته: برای ایجاد ظاهری براق و محافظت از چوب می توانید از لاک الکل استفاده کنید.

ترمیم و تعمیر رنگ چوب قهوه‌ای

راه‌های ترمیم و تعمیر رنگ چوب قهوه‌ای مشابه مواردی است که در قسمت روش‌های تعمیر رنگ مبل چوبی خدمتتان بیان کردیم. اما برای عزیزانی که قصد دارند آسیب‌های کوچک را در خانه برطرف کنند، دو راهکار پیشنهاد میکنیم:

  • روغن: از روغن مخصوص چوب قهوه‌ای استفاده کنید.
  • ماژیک رنگ: از ماژیک رنگ مخصوص چوب قهوه‌ای برای پنهان کردن خراش‌های کوچک و ناچیز استفاده کنید.

ترمیم و تعمیر رنگ چوب قهوه‌ای

مبل ترنج با سال‌ها تجربه در زمینه تعمیر و رنگ آمیزی مبل، خدمات تخصصی خود را به شما ارائه می‌دهد. ترمیم رنگ و خراشیدگی، رنگ آمیزی کامل، پتینه کاری، تعویض روکش و… تنها بخشی از خدمات مبلمان ترنج است.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*