تعمیرات و تعویض رویه مبل ال

تعمیرات و تعویض رویه مبل ال
۰۳ / خرداد / ۱۴۰۳

مبل ال طرفداران مخصوص خود را دارد. اگر مبل های ال شما دچار آسیب و خرابی شده است آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیرات مبل به شما عزیزان هستیم. اگر می خواهید تعویض رویه مبل ال خود را انجام دهید و یا دسته مبل ال شما دچار آسیب شده است و حتی اگر می خواهید پایه های مبل خود را تقویت کنید می توانید از خدمات تعمیرات مبل ال استفاده کنید.

مبل به عنوان یک وسیله مهم در خانه است که زیبایی آن نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون دارد. به همین دلیل در حین کهنه شدن، بسیاری به فکر تعویض آن خواهند افتاد. ولی ما به شما راهی را نشان می‌دهیم تا با کمترین هزینه بتوانید مبلی نو و شیک داشته باشید. شما می‌توانید با تعمیر مبل کهنه خود، مبلی جدید با هزینه کم داشته باشید.

به این صورت که در تعمیرات مبل تمامی اجزای این وسیله تعویض می‌شوند و مبل شما مثل روز اول نو خواهد شد. مثلا با تعمیر و تعویض رویه مبل ال می‌توانید مبل خود را نو کنید و جانی دوباره به دکوراسیون خود بدهید، ولی فراموش نکنید مبلی قابل تعمیر است که اسکلت سالم و مقاومی داشته باشد.

تعمیر مبل ال چستر

مبل ال چستر، دارای تزیینات چستر در دسته و پشتی است، این مبل پشتی و دسته‌ای پهن و پشتی نسبتا کوتاهی داشته که در آن‌ها تزیینات چستر به کار رفته اند. این چسترها حالتی برجسته و تورفتگی دارند که با نخ و دکمه دوخته شده‌اند؛ در صورتی که در مبل ال این دوخت‌ها و دکمه‌ها پاره یا جدا شوند، می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد.

باید توجه داشت که تعمیر این چسترها کاری دشوار و زمان بر بوده، به همین دلیل هزینه تعمیر مبل چستر نسبت به قیمت تعمیر مبل راحتی بیشتر خواهد بود، زیرا چسترها باید قبل از نصب روکش، روی پارچه اجرا شوند. بیشترین متریال بکار رفته در مبل ال، فوم و پارچه است که اگر این دو اجزا دچار پوسیدگی و پارگی شده باشند یا فوم خوابیده باشد، امکان تعویض آن‌ها وجود دارد.

تعمیرات مبل ال تخت خواب شو

مبل ال تخت خواب شو، مبلی است که هم در شب و هم در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل این مبل بیشتر در معرض پوسیدگی و پارگی است. بنابراین اگر فوم یا پارچه این مبلمان کهنه شوند، امکان تعمیر آن‌ها وجود دارد، یکی از نکاتی که در تعمیر مبل تخت خواب شو باید مورد توجه قرار گیرد، این است که در صورتی مبل ال ارزش تعمیرات را دارد که اسکلت سالم و مقاومی داشته باشد، به این صورت که اسکلت از چوب درختان مرغوب تهیه شده باشد و عملکرد خود را از دست نداده باشد.

زیرا اسکلت یا کلاف، پایه و اساس مبل بوده و تمام وزن مبل و انسان بر روی آن قرار دارد و در صورتی که کارکردش را از دست داده باشد، مبل مناسب تعمیرات نیست. اگر ببینید مبل در زمان استفاده سر و صدا از خود تولید می‌کند، باید بدانید که اسکلت آن دچار مشکل شده یا اتصالاتش کارکرد خودشان را از دست داده‌اند و یکی از نشانه‌های خراب بودن کلاف نیز ایجاد سر و صدا در حین استفاده از مبل است.

تعمیرات مبل ال با روکش چرم

روکش چرم مبل علاوه بر زیبایی دارای معایبی است، مثلا در برابر وسایل تیز مقاوم نیست و دچار خراش می‌شود. همچنین اگر کیفیت چرم خوب نباشد، پوسته پوسته خواهد شد، لذا برای اینکه دوام چرم را زیاد کنید باید هر چند وقت یکبار به آن واکس بزنید تا حالت خشکی به خود نگیرد.

اگر چرم دچار پوسته پوسته شدن یا پارگی شود، امکان تعمیر آن وجود دارد، هم می‌توان آن را وصله کرد و هم پارچه آن را می‌توان عوض کرد. حتی اگر از پارچه چرم و معایب آن خسته شده اید، می‌توانید از روکش پارچه‌ای حین تعمیر مبل چرم خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که پارچه و چرم هر دو در کیفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند و می‌توانید متناسب با سلیقه و بودجه خود نمونه دلخواه را از نظر طرح، رنگ و کیفیت انتخاب کنید.

تعمیرات مبل ال با روکش چرم

تعویض پارچه مبل ال

اگر روکش مبل ال شما بر اثر استفاده زیاد دچار تغییر رنگ، پوسیدگی یا پارگی شده، به روش‌های مختلفی می‌توان آن را تعمیرات کرد. مثلا اگر مقدار پارگی کم باشد و مبل نیز استحکام و زیبایی خود را از دست نداده باشد، تنها با رفو کردن امکان تعمیر آن وجود دارد، حتی وصله کردن نیز راهی جهت تعمیر آن با هزینه کم است که وصله با چسب مخصوص و دوخت انجام می‌شود. ولی اگر میزان پارگی و پوسیدگی مبل زیاد است، در حدی که دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد. باید روکش تعویض شود. برای تعویض روکش نیز، پارچه جدید برش داده شده و دوخت آن انجام می‌شود، سپس بر روی کلاف با منگنه و دیگر ابزارآلات نصب خواهد شد.

تعویض پارچه مبل ال

تقویت کلاف مبل ال

همانطور که گفتیم کلاف مبل از اجزای اصلی و مهم مبل است، زیرا تمام وزن محتوای مبل و بدن انسان روی آن خواهد بود. بنابراین در صورتی مبل قابل تعمیر و استفاده مجدد است که کلاف سالم باشد و عملکردش را از دست نداده باشد. با این حال اگر کلاف دچار خرابی‌های جزیی شده باشد، امکان تعمیر آن وجود دارد.

مثلا ممکن است اتصالات آن دچار مشکل شده و این باعث لغزش مبل شده باشد. کلاف از انواع چوب راش، گردو، توسکا، چنار و غیره ساخته می‌شود و دوام و استحکام آن بسته به چوبی است که از آن ساخته شده، بنابراین اگر از چوب بی‌کیفیت تهیه شده باشد، قابل بازسازی نخواهد بود.

در این بخش در خصوص تعمیرات انواع مبل مطالبی را ارائه دادیم در صورتی که تجربه ای از تعمیرات مبل ال دارید با ما در میان قرار دهید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*