تبدیل مبل دسته متکایی به دسته چوبی

تبدیل مبل دسته متکایی به دسته چوبی
۰۵ / خرداد / ۱۴۰۳

مبل های دسته متکایی به مبل هایی گفته می شود که دسته آن ها بجای چوب پارچه کار شده است. بسیاری از افراد بعد از مدتی از این مدل مبل خسته می شوند و دوست دارند مبل دسته متکایی خود را به دسته چوبی تبدیل کنند. با ما همراه باشید تا با تبدیل مبل دسته متکایی به دسته چوبی بیشتر آشنا شوید.

همیشه لازم نیست لوازم خانگی فرسوده و قدیمی را دور انداخته و فورا مدل جدید و نو آن را خریداری کنید. بلکه می توانید با کمی خلاقیت آن را تغییر داده و مجددا مورد استفاده قرار دهید. امروزه مبلمان جایگاه ویژه ای در منازل ایرانی پیدا کرده اند و از ملزومات به حساب می آیند. اما هزینه های بالای متریال و دستمزد ساخت سبب شده تا مبلمان جز لوازم گران قیمت قرار بگیرد. برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است مبل را تعمیر کرده و به شکل دلخواهتان در آورید. برای مثال مبل دسته متکایی را به مبل دسته چوبی تبدیل کنید و با ظاهری متفاوت و امروزی استفاده کنید. در بعضی از مواقع نیز مشتری تمایل دارد دسته مبل خود را تمام پارچه ای کند که در بخش تبدیل مبل دسته چوبی به تمام پارچه توضیح داده ایم.

اگر می خواهید مبل دسته متکایی خود را به دسته چوبی تبدیل کنید می توانید برای کارشناسی مبل و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

مراحل تبدیل مبل دسته متکایی به دسته چوبی برای مبل استیل و راحتی

تبدیل مبل قدیمی به مبل امروزی آنقدر که به نظر می رسد کار راحتی نبوده و نیاز به افراد متخصص و ماهر در این زمینه دارد. به این منظور ابتدا مبل های راحتی قدیمی که از نوع دسته متکایی هستند کاملا باز شده و اجزای آن بررسی می شود. استحکام مبل به کلاف یا اسکلت آن بستگی دارد. اگر در این قسمت آسیب دیدگی وجود داشته باشد، طول عمر استفاده از مبل کوتاه می شود و پس از مدتی باید کنار گذاشته شود. تعمیرکاران اسکلت فرسوده را تعمیر کرده و مطابق استانداردها، مقاومت لازم را برای آن ایجاد می کنند.

مراحل تبدیل مبل دسته متکایی به دسته چوبی برای مبل استیل و راحتی

سپس اسفنج های قدیمی که انعطاف خود را از دست داده اند را جدا کرده و اسفنج جدید را جایگزین می کنند. در نشیمنگاه و پشتی مبل باید از اسفنج متراکم تر استفاده شود چرا که این قسمت ها زودتر دچار فرورفتگی می شوند. پس از نصب اسفنج نوبت به دوخت پارچه رو مبلی است. مبل استیل و مبل راحتی قدیمی معمولا به مبل کلاسیک تغییر شکل می یابند. به این ترتیب الگو کشی باید براساس همین مدل انجام شود. پارچه رو مبلی پس از اندازه گیری و برش روی مبل دوخته می شود و اصطلاحا رویه کوبی انجام می گیرد.

دسته مبل باید از شکل متکایی به شکل چوبی تغییر پیدا کند. برای دسته های مبل باید از چوب های مرغوب مانند چوب درخت بلوط، گردو، افرا، روسی و… استفاده شود. این چوب ها استحکام بالایی داشته و طول عمر بیشتری دارند و بهترین انتخاب در مبل سازی به حساب می آیند. پس از نصب دسته، رنگ کاری چوب انجام می گیرد و مبل آماده تحویل به مشتری می شود.

 

۱/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*