هزینه تعویض روکش مبل چقدر است؟ 

هزینه تعویض روکش مبل چقدر است
۲۷ / مرداد / ۱۴۰۳

اگر به دنبال تعویض پارچه مبل خود هستید و می خواهید اطلاعات در خصوص قیمت تعویض روکش مبل بدست بیاورید در ادامه با ما همراه باشید تا با هزینه تعویض روکش مبل برای انواع مبل راحتی و استیل به صورت کامل آشنا شوید.

مبل ها خواه یا ناخواه با گذشت زمان فرسوده می شوند و با توجه به تاثیر مبلمان در دکوراسیون، نمی توان آن را نادیده گرفت؛ اما از آن جایی که امروزه خرید مبلمان جدید، با هزینه های سرسام آور همراه است می توانید با تعویض روکش مبل، جان دوباره به مبلمانتان ببخشید چرا که  هزینه تعویض روکش مبل به مراتب بسیار پایین تر از تعویض مبلمان است. به همین منظور در ادامه به بررسی دقیق هزینه تعویض روکش انواع مبل می پردازیم تا با یک سرمایه گذاری کوچک، مبلمانتان را به یک اثر هنری جذاب تبدیل کنید.

هزینه تعویض پارچه مبل راحتی

تعویض پارچه مبل راحتی با دشواری‌های کمتری انجام می‌شود، زیرا این مبل برخلاف مبل سلطنتی فاقد مدل و طراحی‌های پیچیده و ظرافت خاصی است. همچنین از انواع پارچه‌ها با طراحی‌ها و رنگ‌های متنوع می‌توان در این مبل استفاده کرد. لذا بهتر است در این مبل‌ها از پارچه‌های بادوام استفاده شود، زیرا مبل راحتی، حالت رسمی ندارد و به طور مدام استفاده می‌شود.

بنابراین اگر از روکش مرغوب استفاده شود، مبل به راحتی نیاز به تعمیرات پیدا نمی‌کند. هزینه تعویض پارچه مبل راحتی نیز بسته به کیفیت پارچه انتخاب شده متفاوت است و هر چه پارچه دوام بیشتری داشته باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر قیمت پارچه، دستمزد تعمیرکار برای تعمیر مبل راحتی نیز در مقدار هزینه تعمیر مبل تاثیرگذار است.

هزینه تعویض پارچه مبل راحتی

قیمت تعویض روکش مبل راحتی چقدر است؟

هزینه تعویض روکش مبل راحتی با توجه به عواملی زیر تعیین می شود:

  • نوع مبل
  • ابعاد مبل
  • تعداد مبل
  • جنس و کیفیت پارچه
  • متراژ پارچه
  • وارداتی و یا داخلی بودن پارچه
  • قیمت ارز در کشور
  • مدت زمان مورد نیاز جهت تعویض روکش مبل
  • دستمزد رویه کوب

فرض کنید شما پارچه مبلی کستر را برای مبلمان راحتی خود انتخاب کرده اید:

  • قیمت هر متر پارچه مبلی کستر (قیمت فعلی): ۲۳۰,۰۰۰ تومان
  • تعداد مبلمان راحتی: ۷ نفره
  • متراژ پارچه مورد نیاز برای مبل راحتی ۷ نفره: ۱۸ الی ۳۵ متر
  • دستمزد رویه کوب: ۳,۵۰۰,۰۰۰ الی ۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان

حال برای برآورد هزینه تعویض روکش مبل فقط کافی است، قیمت هر متر پارچه کستر را در متراژ پارچه مبلی مورد نیاز ضرب کنید؛ سپس با دستمزد رویه کوب جمع بزنید. که در این جا هزینه تعویض پارچه مبلی برابر است با:

هزینه کل تعویض روکش = دستمزد رویه کوب به تومان + (متراژ پارچه + قیمت هر متر پارچه به تومان)

۲۳۰,۰۰۰*۳۵ + ۸,۲۰۰,۰۰۰ = ۱۶,۲۵۰,۰۰۰ جمع هزینه تعویض روکش مبل

نکته: توجه داشته باشید که هزینه های جانبی مانند هزینه حمل و نقل، خدمات جانبی و… را نیز در حین برآورد هزینه ها در نظر بگیرید.

هزینه تعویض پارچه مبل استیل و سلطنتی

تعویض پارچه مبل استیل با حساسیت زیادی انجام می‌شود، زیرا این مبلمان دارای طراحی ظریف و پیچیده‌ای هستند. پارچه این مبل نیز اصولا از نمونه‌های پر نقش و نگار انتخاب می‌شود. در این مبل از ترکیب پارچه و چوب استفاده شده، به همین دلیل تعویض روکش آن باید با مهارت بیشتری انجام شود. هزینه تعویض روکش مبل استیل نیز بسته به تعداد و مدل مبل، کیفیت پارچه و میزان دستمزد استادکار متفاوت است. پارچه مبل استیل دارای تنوع در جنس، مدل و تنوع در کیفیت‌ها است که هر یک قیمت‌های مختلفی را به خود اختصاص داده اند. پارچه مبل را باید بر اساس نوع و مدل مبل انتخاب کرد و بر این اساس نیز قیمت‌های آن متغیر هستند.

قیمت تعویض روکش مبل استیل و  کلاسیک چقدر است؟

تعیین هزینه تعویض روکش مبل استیل نیز بر اساس عوامل نام برده شده در بالا انجام می شود.

اما نکته ای که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید این است که دستمزد رویه کوب های این نوع مبلمان، شامل ۳۰ الی ۵۰ درصد قیمت مبلمان استیل سلطنتی نو می باشد.

پس با توجه به توضیحات بالا، اگر قیمت مبل ۷ نفره استیل ۴۰ میلیون تومان باشد؛ دستمزد رویه کوبی آن چیزی حدود ۱۲ الی ۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

اگر شما پارچه مبلی مخمل را برای رویه مبلمان استیل خود انتخاب کنید:

  • قیمت هر متر پارچه مبلی مخمل: ۳۴۵,۰۰۰ تومان
  • متراژ پارچه مورد نیاز برای مبل ۷ نفره سلطنتی و استیل: ۱۸ الی ۳۵ متر
  • دستمزد رویه کوب: ۱۲ الی ۲۰ میلیون تومان

طبق فرمولی که در بالا آورده شد، هزینه کل تعویض روکش مبل استیل

۳۴۵,۰۰۰*۳۵ + ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ = ۲۴,۰۷۵,۰۰۰

خواهد بود.

هزینه متراژ پارچه چقدر است؟

هزینه متراژ پارچه مبل بسته به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. به طور کل برای یک دست مبل ۷ نفره، بر اساس مدل مبل، به ۱۵ تا ۳۰ متر پارچه نیاز است. قیمت این پارچه متری ۲۰۰ تومان تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ هزار تومان است. در ادامه در مورد لیست قیمت پرفروش‌ترین این پارچه صحبت خواهیم کرد:

نوع پارچه قیمت به تومان
پورشه ۸۰۰۰۰ تا ۱۳۵۰۰۰
سافت ۱۵۰۰۰۰ تا ۱۹۵۰۰۰
مازراتی ۷۵۰۰۰ تا ۱۴۹۰۰۰
مسکو ۱۱۵۰۰۰ تا ۲۵۲۰۰۰
مسکو درجه دو ۸۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰
نیوجرسی ۱۱۳۰۰۰ تا ۲۳۶۰۰۰
کریستال ۱۰۰۰۰۰ تا ۴۴۰۰۰۰
شانل ۱۷۸۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰۰
چرم ۱۴۳۰۰۰ تا ۳۸۶۰۰۰
مخمل ۱۲۹۰۰۰ تا ۴۸۸۰۰۰

هزینه تعویض روکش مبل تختخواب شو

مبل های تختخواب شو یکی از مدل های بسیار دشوار برای رویه کوبی هستند که حتما باید توسط متخصصین حرفه ای انجام شود تا بهترین نتیجه را به دست آورید؛ به همین دلیل نیز پیش از هر اقدامی سعی کنید از راهنمایی مشاوران حرفه ای بهره مند شوید تا هزینه زمانی و مالی شما به درستی مدیریت شود.

هزینه تعویض روکش مبل تختخواب شوبه همین دلیل ما در مجموعه ترنج، امکان ارتباط با مشاورین متخصص را فراهم آورده ایم تا به راحتی و فقط با مراجعه به بخش پشتیبانی بتوانید از راهنمایی های حرفه ای تعمیر مبل برخوردار شوید.

در ادامه به بررسی مختصر هزینه های تعویض روکش مبل تختخواب شو می پردازیم:

  • متراژ پارچه مورد نیاز برای مبلمان تختخواب شو ۲ نفره: ۲۰ الی ۳۰ متر
  • قیمت هر متر پارچه مبلی (به عنوان مثال کتان): ۳۸۰,۰۰۰ تومان
  • دستمزد رویه کوب: با توجه به دشواری کار و میزان مهارت روی کوب از ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان آغاز می شود.

نکته مهم: همانطور که در حین بررسی عوامل موثر در هزینه تعویض پارچه مبلی اشاره شد، هزینه ها با توجه به شرایط مبلمان شما متفاوت خواهد بود.

همچنین تاکید می شود که پیش از کارشناسی مبلمان توسط نیروهای متخصص، هیچگاه نسبت به تهیه پارچه اقدام نفرمایید؛ چرا که در این مقاله متراژ پارچه تخمین زده شده است. درحالی که تهیه پارچه مبلی باید با توجه به ابعاد مبلمان و اندازه دقیق آن ها صورت گیرد.

هزینه رویه کوبی مبل

در رویه کوبی، سایر اجزای مبل بررسی شده و نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام می‌شود، مثلا در صورتی که فوم دچار آسیب شده باشد، تعویض می‌شود و یا امکان تعویض پارچه وجود دارد. جهت رویه کوبی، محتویات داخلی مبل خارج شده و در قدم اول کلاف بررسی می‌شود و اگر این قسمت سالم بود، مبل تعمیر خواهد شد. رویه کوبی شامل چند مرحله است و هزینه آن بسته به اینکه در این مراحل از چه موادی استفاده شود، تفاوت دارد. ابعاد و اندازه مبل، نوع پارچه، نوع و مدل مبل در هزینه رویه کوبی تاثیرگذار هستند.

هزینه رویه کوبی برای هر عدد مبل به طور متوسط ۱۵۰۰,۰۰۰ تومان الی ۸,۰۰۰,۰۰۰ است و این رقم ثابت نیست و ممکن است بسته به عوامل ذکر شده تغییر کند. مسلما هر چه مبل به تعمیرات گسترده‌تری نیاز داشته باشد هزینه آن بیشتر خواهد شد.

هزینه رویه کوبی مبلمبل از وسایلی است که اجزای مختلف آن را می‌توان تعمیر کرد. یکی از اجزای اصلی مبل روکش آن است که حین استفاده زیاد در تماس با بدن قرار گرفته و دچار پارگی می‌شود. هزینه تعویض روکش مبل نیز بسته به عوامل مختلفی متفاوت است و کیفیت پارچه در این قیمت تاثیر زیادی دارد. با تعویض این روکش، می‌توان با قیمت مناسبی مبل را نو کرد و ظاهری زیبا به آن بخشید. روکش مبل را می‌توان از انواع پارچه در طرح و مدل‌های متنوع انتخاب کرد و در انتخاب آن باید سبک دکوراسیون خانه را در نظر گرفت. لذا هر چه پارچه تراکم و ضخامت بیشتر و همچنین ظرافت بالاتری داشته باشد، هزینه تعویض روکش بیشتر خواهد شد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*