انواع روش تعمیر مبلمان برای مبل راحتی، استیل و چرم

انواع روش تعمیر مبلمان برای مبل راحتی، استیل و چرم
۱۷ / اردیبهشت / ۱۴۰۳

مهم‌ترین وسایل هر منزل مبلمان هستند که مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد. به این صورت که با استفاده زیاد دچار فرسودگی شده و اثر نامطلوبی بر دکوراسیون ایجاد می‌کنند. با بازسازی آنها با کمترین هزینه می‌توانید مبل نو و تمیزی داشته باشید و روح تازه‌ای به دکوراسیون خانه خود ببخشید. تعمیر مبل به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و شما می‌توانید انواع مبل راحتی، استیل و چرم را به بهترین شکل تعمیر کنید؛ لذا تعمیر آن را باید به تیم متخصص و باتجربه بسپارید. در ادامه با رونش های تعمیر مبل برای مبل راحتی و استیل و چرم آشنا می شوید.

نحوه تعمیر و رویه کوبی مبل راحتی

در هنگام رویه کوبی و تعمیر مبل راحتی ابتدا نوع تعمیر مشخص می شود دربعضی از مواقع هدف از تعیمر مبل راحتی تعمیر اسفنج و ابر مبل است. در مواقعی دیگر تعمیرکلاف مبلمان انجام می شود و در بعضی از مواقع تعویض پارچه مبلی برای مبل راحتی انجام می شود.

رویه کوبی مبلمان در زیبایی و راحتی مبل تاثیر زیادی دارد و شامل چسباندن پارچه جدید روی مبل راحتی است. رویه کوب چنان با ظرافت پارچه را روی مبل می‌چسباند تا طرح پارچه بالاخص در مدل‌های راحتی و استیل بسیار منظم به چشم بخورد. رویه کوب فقط وظیفه چسباندن پارچه را عهده دار نیست، بلکه کارهایی را پس از رنگ کاری، روی کلاف اصلی یا بدنه انجام می‌دهد تا مبل ساختار نهایی خود را به دست آورد. به طور کلی تمام کارهای ضروری که پس از آماده شدن کلاف اصلی روی مبل انجام می‌شوند مانند نصب فنرها، پر کردن کلاف، چسباندن اسفنج، برش و دوخت پارچه را رویه کوبی می‌گویند. هر یک از مواد اولیه که در تعمیرات مبل راحتی به کار می‌روند در کیفیت‌های مختلفی وجود دارند که بسته به انتخاب مشتری و بودجه او از هر یک از این مواد استفاده می‌شود.

نحوه تعمیر و رویه کوبی مبل راحتی

انواع رویه کوبی مبلمان راحتی

رویه کوبی مبل راحتی به دو شکل انجام می‌شود که در ادامه هر یک را معرفی خواهیم کرد.

  • رویه کوبی روی کلاف خام
    در این روش در حین ساخت مبلمان، رویه کوب باید دیزاین طراحی شده روی اسکلت چوبی را بداند. سپس با اسفنج، فوم، نوار، روکش و دیگر مواد، طرح اصلی را روی بدنه اجرا کند.
  • رویه کوب و تعمیر مبل دست دوم
    جهت تعمیر مبل، ابتدا روکش و فوم مبل کهنه برداشته شده و کلاف مبل و فنرها ارزیابی می‌شوند تا در صورت وجود عیب در آن‌ها، تعمیر شوند. بعد از تعمیر، کلاف، فوم، پارچه و دیگر اجزا تعویض می‌شوند.

انواع رویه کوبی مبلمان راحتی

روش تعمیر و تعویض پارچه مبل استیل

تعمیر مبل استیل که به مبل سلطنتی نیز معروف است معمولا مهارت بالایی نیاز دارد در بعضی از مواقع مشتری تمایل دارد تا رنگ چوب مبل نیز همراه با تعویض پارچه مبل سلطنتی تعویض شود. شما می توانید رنگ چوب مبل سلطنتی خود را به رنگ های سفید، مشکی، صدفی، بژ، طلایی و رنگ های دیگر تبدیل کنید. هزینه تعمیرات مبل سلطنتی معمولا بیشتر از سایر مبل ها است. در ادامه با مراحل تعویض پارچه مبل سلطنتی بیشتر آشنا می شویم

قبل از تعویض پارچه مبل باید میزان آسیب وارد شده به پارچه مبل استیل را سنجید. اگر میزان پارگی یا پوسیدگی زیاد بود، نیاز است که روکش تعویض شود. ولی اگر پارگی خیلی کوچک ایجاد شده و در آن بخش، پوسیدگی و رنگ پریدگی مشاهده نمی‌شود، تنها با وصله می‌توان آن را تعمیر کرد. در صورت نیاز به تعویض روکش مبل استیل، ابتدا باید پارچه کهنه را با دقت جدا کرد؛ به این شکل که بعد از پیدا کردن محل اتصال پارچه به کلاف، پارچه را که با چسب یا منگنه به اسکلت چسبیده شده را جدا می‌کنند.

از روکش قبلی می‌توان به عنوان الگو استفاده کرد و روکش جدید را به اندازه آن برش داد. بعد از برش دادن روکش جدید و آماده کردن آن، نسبت به چسباندن آن به اسکلت اقدام می‌کنند. این روکش با منگنه یا چسب و با دقت زیاد به بدنه چسبانده می‌شود. در حین چسباندن پارچه، باید دقت زیادی کرد که بعد از اجرا دچار چین خوردگی و کشش نشود.

نحوه تعمیرات مبل چرم

مبل چرم با وجود ظاهر زیبایی که دارد، در معرض ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن است. برای رفع پوسته پوسته شدن مبل و تعمیر جزئی آن، بخش‌های پوسته شده را جدا می‌کنند. سپس با چسب مخصوص لبه‌های چرم پوسته شده را چسبانیده و بعد از اینکه چسب خشک شده، با رنگ مخصوص چرم، سطحی که چرم آن بر اثر پوسته شدن جدا شده، را رنگ می‌کنند.

باید توجه کرد که در تعمیرات مبل چرم رنگ مورد نظر با رنگ چرم همخوانی داشته باشد. جهت تعمیر پارگی در روکش مبل چرم، باید نسبت به وصله زدن آن اقدام کرد. جهت وصله زدن مقداری چرم هم رنگ روکش چرمی مبل تهیه می‌شود. سپس بیشتر از مقدار پارگی چرم جدید را برش داده و آن را زیر بخش بریده شده قرار می‌دهند و لبه‌های آن را با چسب مخصوص می‌چسبانند. اگر لبه‌های برش داده شده هم رنگ چرم نیست، آن را با رنگ چرم که با رنگ روکش مبل همخوانی دارد، رنگ می‌کنند.

در مواقعی که پوسیدگی مبل چرم زیاد باشد، در این مواقع نیاز است تا روکش مبل به صورت کامل حذف شود. در تعیمر مبلمان چرمی می توانید روکش چرم را کامل عوض کنید و حتی از روکش پارچه ای برای مبل چرمی خود استفاده کنید.

روش‌های کلی تعمیرات مبلمان سلطنتی، راحتی و چرم

  • در تعمیر مبل کلاف مبل، فوم، روکش، فنرها و پایه‌های مبل تعمیر می‌شوند. به این صورت که تعمیرکار تمام بخش‌های مبل را بررسی می‌کند و آین قسمت‌ها را تعمیر خواهد کرد.
  • اگر در پارچه پارگی مشاهده شود، نسبت به وصله یا تعویض آن اقدام می‌شود. در صورت بروز شکستگی، ترک یا تغییر رنگ پایه ها، آن قسمت را تعمیر کرده و رنگ می‌کند.
  • اگر فوم مبل دچار نشست و پوسیدگی شده باشد آن را تعویض خواهد کرد. در صورت بروز مشکل در فنرها، امکان تعمیر و تعویض آن‌ها وجود دارد. قسمت چوبی مبل را می‌توان رنگ کرد و سپس نسبت به براق کردن آن اقدام کرد.
  • تعمیرات تمامی این بخش‌ها در صورت نیاز انجام می‌شوند و نوع مواد اولیه انتخاب شده جهت تعمیر نیز بسته به انتخاب مشتری است. مثلا مدل پارچه بسته به سلیقه مشتری انتخاب می‌شود و مشتری خودش مدل فوم را انتخاب می‌کند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*