تعویض پارچه و روکش مبل

تعویض پارچه و روکش مبل
۰۶ / تیر / ۱۴۰۳

اگر می خواهید با تعویض پارچه مبلی ظاهر زیبا در مبل های خود ایجاد کنید و قصد تغییر روکش مبل خود را دارید می توانید روکش مبل خود را تعویض کنید. تعویض پارچه مبلی با انواع پارچه مازاراتی، ملیتا، مسکو، لینا تولید کشور ایران و ترکیه قابل انجام است. در ادامه با قیمت تعویض پارچه مبلی و بهترین پارچه مبلی ها بیشتر آشنا می شوید.

تعویض پارچه و رویه مبل از کارهایی است که تحولی بزرگ در ظاهر و زیبایی مبلمان و حتی دکوراسیون منزل شما ایجاد خواهد کرد. اگر جز آن دسته افراد هستید که میخواهید با یک تیر چند نشان را بزنید، حتما به تعویض پارچه روکش و رویه مبل فکر کنید. در این مطلب قصد داریم راهنمای کامل شما در این مسیر تصمیم گیری باشیم. اینکه چه تصمیمی درست است و این تصمیم درست چگونه باید عملی شود. با ما همراه باشید.

قیمت تعویض روکش مبل در تهران

بنابر بررسی مراجعین به مرکز تعمیرات مبل ترنج، بیش از پنجاه درصد افراد، به دلیل به صرفه بودن، تعمیرات مبلمان را انتخاب می‌کنند. هزینه‌ تعویض پارچه مبل بسیار متغیر است و به چندین عامل مهم بستگی دارد که در این بخش می‌خواهیم این عوامل را با یکدیگر بررسی کنیم.

  • متراژ پارچه: اولین و مهم‌ترین عامل، متراژ پارچه مورد نیاز برای تعویض مبلمان شماست. هر چقدر متراژ پارچه بیشتر باشد، قیمت آن نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.
  • نوع پارچه: تنوع بی‌نظیری از پارچه‌های مبلی در بازار موجود است که از نظر جنس، کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. انتخاب پارچه‌ای با کیفیت بالا و طرحی خاص، می‌تواند قیمت نهایی را افزایش دهد.
  • مدل مبلمان: مدل مبلمان و پیچیدگی‌های آن نیز در قیمت تعویض پارچه نقش دارد. مبلمانی با مدل‌های خاص و پرفروش، به دلیل نیاز به برش و دوخت دقیق‌تر، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.
  • دسترسی به خدمات: دستمزد تعمیرکار مبلمان و همچنین هزینه‌های جانبی مانند حمل و نقل مبلمان، از دیگر عواملی هستند که بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند.

با وجود تمام این موارد، می‌توان گفت که هزینه تعویض پارچه مبل به مراتب بسیار کمتر از خرید مبلمان جدید است. بهترین کار مراجعه به مراکز معتبر و منصف تعمیرات مبلمان است. تا فرایند تعویض پارچه روکش و رویه مبل تان با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت انجام گیرد. توصیه همیشگی ما این است که کیفیت را فدای قیمت نکنید.

قیمت تعویض روکش مبل در تهران

هزینه تعویض پارچه مبل ۷ نفره

مبلمان هفت نفره شامل یک مبل سه نفره و یک میل دو نفره و دو مبل تک نفره است. با توجه به این تعداد می‌توان پارچه مصرفی هر مبل را در نظر گرفته و با توجه به قیمت پارچه های متنوع یک تخمین کلی برای هزینه مبل هفت نفره زد. اما بهترین کار این است که با تعمیرکاران مراکز معتبری چون ترنج تماس گرفته و با توجه به تورم و رشد قیمت‌ها، از آخرین تعرفه‌ها مطلع شوید. در این بخش از گفتن اعداد و ارقام معذور هستیم، زیرا تعمیرکاران ما نیز مواد اولیه و پارچه روکش ها رو با قیمت های یکسان تهیه نمی‌کنند.

هزینه تعویض پارچه مبل ۹ نفره

مبلمان ۹ نفره در حالت معمول شامل یک کاناپه سه نفره و یک کاناپه دو نفره، دو عدد مبل بزرگ یک نفره و دو صندلی مهمان دارد. با توجه به تعداد مبل ها پارچه مصرفی در تعویض پارچه زیاد خواهد بود.  بنابراین تمام این موارد را در نظر گرفته سپس اقدام به انجام تعمیرات نمایید. برای صرفه جویی در هزینه تعویض روکش مبلمان، میتوانید از پارچه‌های موجود در کارگاه مبل سازی استفاده نمایید یا پارچه را به صورت عمده تهیه نمایید. برای اطلاعات دقیق در خصوص قیمت به بخش هزینه تعمیر مبل ۹ نفره مراجعه کنید.

هزینه تعویض پارچه مبل ۹ نفره

تعویض پارچه مبلی با پارچه مازاراتی

پارچه مازاراتی یکی از بهترین پارچه های است که معمولا افراد برای مبلمان خود انتخاب می کنند. پارچه مازاراتی از نرمی مناسبی برخوردار است و به دلیل قیمت مناسب موجب محبوبیت این پارچه شده است.

تعویض پارچه مبلی با پارچه مازاراتی

مراحل تعویض پارچه و روکش مبل

تعویض پارچه مبلی کار بسیار حساسی است که بهتر است توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود. برای افرادی که قصد آشنایی با مراحل انجام این فرایند حساس را دارند، مراحل تعویض پارچه و روکش مبلمان را جمع آوری کرده‌ای. با هم بخوانیم:

  • انتخاب پارچه مبلی: اولین قدم، انتخاب پارچه مبلی مناسب است. پارچه‌های مبلی در انواع مختلفی مانند چرم، کتان، مخمل، ساتن و … موجود هستند. هر نوع پارچه مزایا و معایب خاص خود را دارد که بهتر است آن ها را بدانید. توجه داشته باشید که رنگ و طرح پارچه مبلی باید با دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد. هم‌چنین، پارچه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در برابر سایش و پارگی مقاوم باشد. قیمت پارچه مبلی به نوع، کیفیت و برند آن بستگی دارد.
  • اندازه‌گیری مبلمان: متراژ دقیق پارچه مورد نیاز برای هر قسمت از مبل باید به درستی اندازه‌گیری شود.
  • برش پارچه: پارچه مطابق با الگوی تهیه شده از هر قسمت از مبل برش داده می‌شود.
  • آماده‌سازی مبلمان: قسمت‌های فرسوده و کهنه روکش مبل باید جدا شده و سطح مبل برای پارچه جدید آماده شود.
  • دوخت روکش مبل: روکش‌های جدید مطابق با الگو و با دقت و ظرافت دوخته می‌شوند.
  • نصب روکش مبل: روکش‌های جدید با دقت بر روی مبلمان نصب می‌شوند.

تعویض پارچه مبل سلطنتی

تعویض پارچه مبل سلطنتی، نسبت به مبلمان های دیگر حساسیت های بیشتری دارد. زیرا مبلمان سلطنتی پر از ریزه کاری و ظرافت است. بنابراین جداسازی و جایگزینی پارچه جدید کار بسیار دشواری است. از همین رو شاید دستمزد انجام تعویض روکش مبلمان سلطنتی نسبت به دیگر مبلمان بیشتر باشد. ناگفته نماند که پارچه این نوع مبلمان نیز گران تر است. اما تعویض پارچه مبل سلطنتی، تغییرات خیلی بزرگی در ظاهر و زیبایی آن ها ایجاد می‌کند. از طرفی هم خیلی به صرفه تر از خرید مبلمان جدید است، زیرا مبل سلطنتی قیمت بسیار بالایی دارد. بنابراین بهتر است با تعویض روکش مبلمان، صاحب یک دست مبلمان جدید شوید.

میتوان این‌گونه نتیجه گیری کرد که تعویض پارچه مبل سلطنتی، راهی هوشمندانه و مقرون به صرفه برای زنده کردن شکوه مبلمان سلطنتی تان است. اما باید پارچه‌ای نفیس انتخاب کرده و کار را به متخصصان این زمینه بسپارید.

تعویض روکش مبل سلطنتی

تعویض روکش مبل راحتی

مبل راحتی به دلیل ماهیت راحت و دیگر دسترس بودن برای استراحت اهالی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای همین بیشتر از هر وسیله‌ی دیگری در معرض کهنگی و پارگی قرار دارد. تعویض روکش مبل راحتی، راهکاری اقتصادی است که نو شدن مبلمان را به ارمغان می‌آورد. دقت داشته باشید که بهتر است پارچه‌ای مقاوم و ضد لک، انتخاب کنید، تا  به افزایش طول عمر مبلمانتان کمک کنید. زیرا مبل راحتی در معرض آسیب‌هایی مانند نور خورشید، رطوبت و لکه‌ قرار دارد.

تعویض روکش مبل راحتی

با تمام گفته‌ها توصیه می‌کنیم تعویض پارچه مبلی را که کاری تخصصی است به افراد ماهر و مجرب واگذار کنید. مرکز تعمیرات مبلمان ترنج با انجام خدمات مربوط به تعویض پارچه روکش و رویه انواع مبلمان و تعمیر مبل راحتی در خدمت هم شهری‌های گرامی است.

مزایای تعویض پارچه مبل

چنانچه مبلمان شما از نظر کلاف و چوبی که دارد، سالم و محکم است، بهترین کار برای احیای آن، تعویض پارچه یا فوم مبل است. با اینکار مبل شما تازگی خود را باز یافته و می‌توانید سالهای متمادی از آن استفاده نمایید. در این بخش چندین مزیت تعویض پارچه روکش و رویه مبل را جمع آوری کرده ایم تا بیشتر با خوبی‌های این فرآیند آشنا شویم.

مزایای تعویض پارچه مبل

  • تعویض پارچه مبل به طور قابل توجهی ارزان‌تر از خرید مبلمان جدید است. در واقع تعویض روکش مبل، به شما این امکان را می‌دهد که با هزینه‌ای به مراتب کمتر از خرید مبلمان نو، دکوراسیون خانه را به طور کامل تغییر دهید.
  • دنیایی از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع پارچه مبلی در بازار موجود است که به شما امکان می‌دهد مبلمانتان را با هر دکوراسیونی ست کنید. فرقی نمی‌کند که سلیقه شما مبل کلاسیک باشد یا مدرن، مینیمال یا سنتی، حتماً پارچه‌ای مطابق با میل خود پیدا خواهید کرد. بین طرح‌ها و رنگ‌های متنوع پارچه، همانی را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیون منزلتان است.
  • تعویض پارچه مبلی، عمر مبلمان شما را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. با پوشاندن پارچه جدید، مبلمان را نو می‌کند و شما سال‌های طولانی می‌توانید از مبلمانتان استفاده کنید.
  • تعویض پارچه مبل، از دور انداختن مبلمان کهنه و تولید ضایعات جدید جلوگیری کرده و به جایگزینی آن‌ها با مبلمان نو که نیازمند صرف منابع و انرژی فراوان است، نیازی نخواهد بود.

مبلمان، علاوه بر کاربرد اصلی که دارد، یک عنصری تکمیل کننده دکوراسیون است. از قدیم الایام، تا به امروز، مبل در نوع و طرح‌های متفاوتی، بنابر سلیقه و نیاز انسان، کامل تر شده و در خانه‌ها به یک عضو ثابت تبدیل شده اند. با توجه به شرایط اقتصادی بهترین تصمیم برای داشتن مبلمان جدید، انجام تعمیر رویه مبل و تعویض روکش آن است.

از مهمترین چیزهایی که ظاهر و زیبایی مبل را شکل می‌دهد، رویه‌ی مبل است. گاهی اهالی خانه به دلیل کهنگی و پارگی، تصمیم به تعویض پارچه روکش مبل می‌گیرند؛ در واقع، به جای دور انداختن مبلمان و صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید مبلمان جدید، با تعویض پارچه، مبلمان را نو می‌کنند. گاهی هم بخاطر تغییر سبک دکوراسیون شأن این کار را انجام می‌دهند. زیرا تعویض پارچه مبل، از بزرگترین تغییرات خانه محسوب می‌شود.

شما بزرگواران می‌توانید به جای خرید مبلمان نو، به دنیای رنگ‌ها و طرح‌ها پارچه‌های مبلی وارد شده و با تعویض پارچه، طراوت و شادابی را به منزل تان هدیه دهید. گفتنی است که داشتن مبلمان جدید و نو، فقط به معنای خرید مبلمان نیست! گاهی با چندین تغییر اقتصادی، می‌توان صاحب زیباترین مبلمان شد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*