تعمیر مبل مخمل

تعمیر مبل مخمل
۱۳ / خرداد / ۱۴۰۳

اگر دارای مبل مخمل هستید و می خواهید ظاهر جدیدی در مبل خود ایجاد کنید می توانید پارچه مبل مخمل خود را تعویض کنید و اگر در قسمت فوم و اسفنج مبل شما دچار آسیب شده است می توانید از خدمات تعمیرات مبل استفاده کنید. تعویض پارچه مبل شما می تواند با پارچه مخملی یا هرنوع پارچه دیگری انجام شود.

مبلمان وسایل پر استفاده در سالن پذیرایی هستند که استفاده زیادی در طول روز دارند. بنابراین با استفاده مدام، کهنه و فرسوده می‌شوند و بعد از اینکه فرسوده شدند یا باید به کل عوض شده یا تعمیر شوند. لذا اگر اسکلت مبل فرسوده و شکسته شده باشد، تعمیر آن به صرفه نیسبت و باید آن را عوض کرد، ولی اگر کلاف یا اسکلت آن از چوب مرغوب ساخته شده و مقاومت بالایی دارد، بهتر است آن را تعمیر کنید، چون مبل نو که از چنین کلاف مستحکمی ساخته شده باشد، مسلما قیمت بالایی خواهد داشت. برای تعمیر مبل مخمل، تعمیرکار محتویات مبل را خارج کرده و کلاف را بررسی می‌کند تا در صورت سالم بودن آن، مبل را تعمیر کند.

تعمیرات و رویه کوبی مبل مخمل

انواع تعمیرات روی مبل مخمل

انواع تعمیرات روی مبل مخمل عبارتند از:

  • انواع مبل مخمل با استفاده زیاد فرسوده می‌شود و روکش مخمل این مبل نیز دچار ساییدگی و پارگی خواهد شد. بنابراین امکان تعمیر این روکش وجود دارد و یا می‌توان آن را تعویض کرد. اگر پارچه مخمل به مقدار کمی پاره شده باشد، می‌توان آن را وصله کرد. برای وصله کردن، به اندازه مقدار پارگی، پارچه‌ای هماهنگ با روکش مبل تهیه شده و با آن قسمت پاره شده، وصله می‌شود، برای وصله نیز از چسب مخصوص و دوخت استفاده خواهد شد.
  • اگر این پارگی خیلی کم باشد، امکان رفو زدن آن وجود دارد، برای رفو زدن از نخ همرنگ با پارچه استفاده خواهد شد.
  • اگر میزان پوسیدگی و پارگی در حدی زیاد باشد که دیگر پارچه، کارکرد خودش را از دست داده باشد، باید آن را عوض کرد. برای عوض کردن روکش، از هر نوع پارچه‌ای می‌توان استفاده کرد، مثلا اگر جدیدا دکوراسیون خانه خود را عوض کرده‌اید، می‌توانید رنگ روکش مبل را متناسب با رنگ دکوراسیون خود انتخاب کنید.
  • علاوه بر پارچه، فوم مبل نیز دچار پوسیدگی می‌شود و حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، در این صورت این بخش نیز باید تعویض شود. جهت تعویض فوم نیز از انواع فوم گرم و سرد، می‌توان استفاده کرد، ولی باید توجه داشت که فوم سرد کیفیت و دوام بیشتری دارد.
  • اگر در مبل حالت فرورفتگی ایجاد شده، ممکن است فنر آن خراب شده باشد و امکان تعمیر فنر نیز وجود دارد.
  • برخی اوقات می‌بینیم که حین نشستن روی مبل، از آن صداهایی به گوش می‌رسد و این نشان می‌دهد که اتصالات آن خراب شده‌اند یا در کلاف مشکلی ایجاد شده، لذا این خرابی‌ها نیز قابل تعمیر هستند.

انواع پارچه مبل مخمل

پارچه مخمل مناسب مبل، انواع مختلفی دارد که هر یک را معرفی خواهیم کرد:

  • پارچه مخمل ساده: در بافت آن پنبه به کار رفته و کشش کمی دارد. وزن بالا و ظاهر مات از دیگر مشخصاتش است. همچنین در سبک‌های مینیمال و مدرن استفاده شده و مناسب مبلمان مدرن، اسپرت، کلاسیک و سلطنتی است. در مبل چستر، نیز به کار می‌رود.
  • پارچه مخمل برجسته: جهت برجسته کردن این پارچه از استامپ حرارتی استفاده شده و استامپ با فشار باعث خوابیدن پرزهای آن می‌شود. بنابراین فشار باعث ایجاد طرح‌های برجسته روی آن خواهد شد. لذا مناسب مبلمان سلطنتی و کلاسیک است.
  • پارچه مخمل کوبیده یا کراش: پرزهای این پارچه در سمت‌های مختلف چرخانده خواهد شد و طرح‌های نامعلومی دارد. همچنین نمای روشن و تیره‌ای داشته و مناسب سبک‌های مدرن است.
  • پارچه مخمل پانی: حین تولید پرزهای آن، به یک سمت با فشار پرس می‌شوند.
  • پارچه مخمل پایل: اندازه پرزها مختلف بوده و بر حسب اندازه پرزها، طرح‌های متنوعی روی آن به وجود می‌آید.
  • پارچه مخمل استرج: در بافت آن الیاف اسپندکس به کار رفته و از حالت کشسانی نیز برخوردار است.
  • پارچه مخمل لیوان: دارای تراکم بافت بوده و قیمت‌های بالایی دارد.
  • پارچه مخمل کبریتی: با کنار هم قرار گرفتن نخ‌های مخمل ایجاد شده و طرح‌های راه راه آن، حالت برجسته‌ای دارند.
  • پارچه مخمل سیزل: از حلقه‌های بسته و باز تشکیل شده است.

هزینه تعمیرات مبل مخمل چقدر است؟

هزینه تعمیرات مبل مخمل بسته به عوامل مختلفی فرق دارد و هر چه میزان تعمیرات مبل بیشتر باشند، از مواد بیشتری در مبل استفاده شده و وقت بیشتری صرف تعمیر آن می‌شود، بنابراین هزینه تعمیراتش بیشتر خواهد شد. به طور کل هزینه بازسازی مبل، بر اساس قیمت مواد اولیه به کار رفته در آن و دستمزد استادکار تعیین می‌شود.

هزینه تعمیرات مبل مخمل

اگر از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب استفاده شود، قیمت این مواد بیشتر بوده؛ همچنین در صورتی که در مبل از تزیینات پیچیده استفاده شود و مبل ساختار پیچیده‌ای داشته باشد، وقت بیشتری صرف تعمیر آن خواهد شد؛ بنابراین هزینه تعمیرات نیز بالا می‌رود. یکی از عوامل موثر بر هزینه تعمیرات مبل، نوع تعمیرات است، برخی اوقات مبل با یک وصله جزیی و رفو تعمیر می‌شود، ولی برخی مواقع نیاز است بخش‌هایی از اجزای آن عوض شوند که در این صورت هزینه بیشتری صرف آن خواهد شد. همچنین مبل هر چه بزرگتر باشد، مواد بیشتری در آن استفاده شده و هزینه تعمیراتش نیز بالا می‌رود. به طول کل به دلیل وجود نوسانات در بازار، این هزینه‌ها همیشه ثابت نیستند. در بخش دیگری به صورت مفصل به تعمیرات مبل پرداختیم می توانید اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت تعمیرات مبل بدست آورید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*